صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

طلافروشان مشهدی از مراجعه بیش از حد مردم برای فروش طلای خود می‌گویند. این مراجعات به حدی رسیده که طلافروشان را با مشکل نقدینگی روبه‌رو کرده است.

نجمه سرباز/شهرآرانیوز، افزایش باورنکردنی طلا و سکه شاید یکی از عواملی باشد که مردم را به بازار طلا سوق داده است. اما گزارش‌ها از بازار طلای مشهد از این حکایت دارد که اوضاع وخیم اقتصادی خانواده‌ها مردم را برای فروش طلا، آن هم طلای دست دوم و خرد به بازار طلای مشهد کشانده است.



فروش طلا‌های یادگاری

این روز‌ها اوضاع اقتصادی مردم به‌شدت خدشه‌دار شده است، به‌طوری که مردم حتی از فروش انگشتر نامزدی خود نیز دریغ نمی‌کنند. حافظی یکی از طلافروشان خیابان خسروی است که می‌گوید: در قدیم طوری بود که هرچه طلا داشتند، می‌فروختند، اما طلا‌های یادگاری مثل حلقه عقد و عروسی را به هیچ قیمت نمی‌فروختند. امروز دیگر کفگیر مردم به ته دیگ خورده است و حتی برای فروش اندک سرمایه‌ای که سال‌ها برای خرید آن زحمت کشیده بودند، از جمله حلقه نامزدی خود به ما مراجعه می‌کنند.


بیشتر بخوانید: قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۲۰ خرداد ۹۹

وی ادامه می‌دهد: هر روز تعداد زیادی از مردم به ما مراجعه می‌کنند، اما واقعا وقتی خود طلافروشان حدود ۲ ماه بازارشان تعطیل و کساد بود و حال زمان وصول چک‌هایشان فرارسیده است، پولی در دست ندارند تا بتوانند طلا‌های مردم را هرچند اندک خریداری کنند. الان شرایط طوری شده است که طلای مردم را می‌گیریم و قول واریز پول طلا را تا یکی دو هفته‌ای به تعویق می‌اندازیم. مردم هم به ما اعتماد می‌کنند و طلاهایشان را به ما می‌فروشند و ما هم بعد مدتی پول را به آن‌ها برمی‌گردانیم.


این روز‌ها در بازار طلا همه فروشنده‌اند و کمتر کسی برای خرید مراجعه می‌کند. وقتی بازار عروسی و دامادی تعطیل است، به همان نسبت هم خرید طلا وجود ندارد.

 

فروش طلا برای پرداخت بدهی


در همین حال باقر معبودی‌نژاد، رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد، در گفتگو با شهرآرانیوز با بیان اینکه در هفته‌های گذشته میزان مراجعه مردم به طلافروشی‌های شهر مشهد برای فروش طلا بی‌سابقه بوده است، افزود: مردم مجبورند برای گذران زندگی و پاس‌کردن چک‌های برگشتی و پرداخت بدهی‌های خود طلاهایشان را بفروشند.


وی با بیان اینکه کمتر از ۲ ماه از بازگشایی بازار طلای مشهد می‌گذرد و بیشترین مراجعه مردم به طلافروشی‌ها، برای فروش طلای خود نه به شکل زیاد و انبوه، بلکه برای کوچک‌ترین و کمترین طلا‌ها از جمله سکه، نیم‌سکه و ربع‌سکه بوده است، افزود: متأسفانه هیچ درخواست و سفارشی برای خرید طلا و مصنوعات طلا در مشهد ارائه نشده است.


به گفته وی، موضوع نقدینگی و کمبود بودجه برای طلافروشان نیز معظلی است که متأسفانه این روز‌ها طلافروشان مشهدی با آن دست‌به‌گریبان هستند. مشتریان به اتحادیه مراجعه می‌کنند و گله و شکایت دارند از اینکه به طلافروشان مراجعه کرده‌اند و طلای آن‌ها را خریداری نکردند. هم مشتری و هم فروشنده حق دارند، زیرا مشکل مالی هر ۲ قشر را تهدید می‌کند.


وی گفت: حدود ۱۳۰۰ فروشنده و عرضه‌کننده طلا و نقره در مشهد هستند. همچنین حدود ۲۵۰ سازنده طلا و نقره داریم که تولیدکننده سفارشات و درخواست‌های مردم هستند.


سایت‌های فروش طلا و سکه مجوز ندارند!


رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد در ادامه با بیان اینکه هیچ‌کدام از سایت‌های خرید و فروش آنلاین سکه و طلا از این اتحادیه مجوز ندارند و به آن‌ها مجوزی نمی‌دهیم، افزود: معاملات خرید و فروش اینترنتی طلا به‌هیچ‌وجه مورد تأیید اتحادیه طلا و جواهر نیست. از مردم می‌خواهیم که قبل از سرمایه‌گذاری در چنین حوزه‌هایی از اتحادیه تخصصی آن استعلام‌های لازم را بگیرند تا با مشکل روبه‌رو نشوند. این شیوه خرید و فروش وجاهت قانونی ندارد و بازرسان اتحادیه تذکرات لازم را می‌دهند.


وی در ادامه درباره قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار امروز مشهد گفت: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۷۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان رسید که نسبت به روز گذشته ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش قیمت داشت. همچنین قیمت سکه امامی نیز به ۷ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان و قیمت سکه بهار آزادی به ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.