صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آیا وضعیت خودروهای برقی بعد از انتخابات آمریکا تغییر می‌کند؟

  • کد خبر: ۲۹۸۹۵۶
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
سرعت پذیرش خودرو‌های الکتریکی کندتر می‌شود، زیرا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب، به وعده خود مبنی بر اجرای سیاست‌های سازگار با پلاگین که او آن را «کلاهبرداری جدید سبز» می‌نامد، عمل می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، شرکت گلوبال دیتا، چشم‌انداز خود را برای سهم بازار خودرو‌های برقی در ایالات‌متحده برای سال ۲۰۳۰ از ۳۳ درصد به دلیل انتخاب ترامپ به ۲۸ درصد کاهش داد.

 جف شوستر، معاون تحقیقات خودرو گلوبال دیتا در یادداشتی گفت، انتقال به خودرو‌های الکتریکی در ایالات‌متحده تحت دولت ترامپ با مانع مواجه خواهد شد. او گفت که تمرکز ترامپ بر کاهش قیمت نفت و تضعیف استاندارد‌های انتشار گاز‌های گلخانه‌ای می‌تواند سهم بازار خودرو‌های الکتریکی را ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش دهد.

خودروسازان میلیارد‌ها دلار در کارخانه‌های باتری و خودرو‌های برقی سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا مدل‌های برقی بیشتری را تولید کنند که طبق قوانین ایالات‌متحده در مورد کارایی خودرو و آلاینده‌های خروجی اگزوز به طور فزاینده‌ای مورد نیاز است.

مارک ویکفیلد، یکی از مدیران بخش خودرو در شرکت AlixPartners گفت: اکنون حدود ۱۲۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خودرو‌های الکتریکی در آمریکای شمالی تا سال ۲۰۲۷ در معرض خطر است. اعتبار مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری که مصرف‌کنندگان می‌توانند برای خرید یک خودروی الکتریکی ساخت آمریکای شمالی دریافت کنند، نیز ممکن است در خطر باشد. او افزود که آنچه که بازار خودرو‌های برقی در پنج سال آینده به نظر بسیار کمتر است. مقدار وسایل نقلیه‌ای که از کارخانه‌ها برای خودرو‌های برقی خارج شود، برای مدت طولانی‌تری کمتر و کمتر می‌شود.

ویکفیلد گفت که خودروسازان به کاهش هزینه‌های خودرو‌های برقی ادامه می‌دهند و مدل‌های جدید باتری‌دار را به تاخیر می‌اندازند یا لغو می‌کنند. او گفت که آنها این حرکت‌ها را پیش از انتخابات انجام داده‌اند و به احتمال زیاد اگر کامالا هریس، معاون رئیس جمهور در رقابت‌های ریاست جمهوری پیروز می‌شد، آنها را معکوس می‌کردند.

خودروسازان همچنین به دنبال راه‌هایی برای افزایش تولید خودرو‌های بنزینی سودآور خواهند بود، در حالی که کارخانه‌های خودرو‌های الکتریکی به تأسیساتی تبدیل خواهند شد که می‌توانند هیبریدی‌های بنزینی الکتریکی تولید کنند.

ترامپ برای عقب انداختن قانون کاهش تورم رئیس جمهور جو بایدن با مشکلاتی مواجه خواهد شد که باعث رونق ساخت کارخانه‌های خودرو‌های الکتریکی و باتری شد. ویکفیلد گفت که احتمالاً تغییرات بزرگتری برای مقررات مصرف سوخت در انتظار است.

ترامپ این قوانین را در طول اولین دولت خود کاهش داد و قول داده است که در اولین روز دوره دوم ریاست جمهوری خود به آنچه اجرای خودرو‌های برقی می‌نامد پایان دهد، اگر چه تغییر چنین سیاست‌هایی مستلزم فرآیند طولانی است که می‌تواند ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.