به گزارش شهرآرانیوز؛ سارا طالبی با بیان اینکه در سازمان تبلیغات اسلامی چندین شبکه بانوان وجود دارد که در تلاشند از ظرفیت بانوان در جهاد تبیین استفاده کنند، اظهار کرد: شبکه اسماصبرا، بانوان مسجدی، شبکه دختران حاج قاسم ذیل بنیاد نوجوانان، شبکه بانوان مداح و شبکه بانوان نهضت قرآنی از جمله شبکههای این سازمان است.
وی با اشاره به اینکه در مرکز راهبری بانوان برای همگرایی و همافزایی کردن شبکههای داخلی با شبکههای خارج از سازمان برنامههای متنوعی انجام شده است، افزود: مجموعههای فرهنگی متنوعی خارج از سازمان تبلیغات اسلامی نیز فعال هستند و هدف آنها همافزایی، جهاد تبیین و راهبری است.
مدیر مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: برد مهم مرکز راهبردی بانوان تبیینی و محتوایی است چراکه اسلام در بسیاری از مسائل برای بانوان ارزش و استقلال قابل توجهی قائل شده و زنان میتوانند در کنار نقشهای دختر، همسر و مادر، در اجتماع نیز حضور فعال داشته باشند و در لایههای فکری و روحی جامعه تأثیرگذار باشند.
طالبی اهم اهداف مرکز راهبری بانوان را پرداختن به گفتمانسازی الگوی سوم با تأکید بر نقش مهم خانمها در جهاد تبیین و رسانه بیان کرد و گفت: مساله حجاب، جمعیت، طلاق، نشاط مسائلی است که با مدیریت زنان و دختران همسو با جهاد تبیین مدیریت میشود و بانوان پرچمدار این جهاد هستند.
وی به اهمیت گفتمانسازی الگوی سوم و مسائل هویتی در حوزه زن و خانواده اشاره کرد و توضیح داد: زنان باید با استفاده از ابزارهای سنتی و مدرن به گفتمانسازی و تبیین چهره زن انقلابی بپردازند و وارد ماموریت خطیر راهبری شوند.
مدیر مرکز راهبری و هماهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ایده انقلاب اسلامی در مورد زن بسیار فاخر است و فتنههای اخیر به دلیل آگاهی دشمن از این ایده بوده است، تصریح کرد: تلاش میشود مرکز راهبری و همآهنگی بانوان تا حد ممکن با مجموعههای بیرون سازمان همچون صدا و سیما، سپاه، بسیج، شهرداری، استانداری و. هماهنگی داشته باشد.
طالبی به گفتمانسازی الگوی سوم و معرفی زن اسلامی در فضای رسانهای اشاره کرد و گفت: باید زنانی مانند «بی بی مریم بختیاری» که در رشادتها و مجاهدتهای خود حرف زیادی برای گفتن داشته و قابلیت الگوبرداری دارند، از ناشناسی و گمنامی خارج و در قالبهای مختلفی همچون تئاتر، موسیقی، مداحی، پردهخوانی به همگان معرفی شوند.
منبع: ایسنا