به گزارش شهرآرانیوز؛ با وجود اینکه در چند مسابقه گذشته ردبولیها به وضوح برتری چشمگیر خود نسبت به سایر رقبا را از دست داده بودند و تیم مکلارن و راننده اول آن، یعنی لندو نوریس را در نزدیکی خود میدیدند، اما امتیازاتی که ورشتپن در گردنپریهای ابتدای فصل به دست آورده بود باعث شد تا او پس از بیست و دومین گرندپری این فصل در لاسوگاس بار دیگر قهرمانی را به خود اختصاص دهد.
ورشتپن با این قهرمانی، به جمع رانندگانی مانند الن پراست و سباستین فتل با چهار عنوان قهرمانی فرمول یک پیوست. راننده هلندی تیم ردبول سال گذشته نیز در خیابانهای لاس وگاس به پیروزی رسید و حالا دوباره در همین پیست توانست بار دیگر این افتخار را تکرار کند.
پس از نمایش چشمگیری که ورشتپن در گرندپری گذشته در برزیل و در هوای بارانی آن پیست داشت و از جایگاه ۱۷ به پیروزی رسید، توانست فاصله امتیازی خود در جدول رانندگان را با نزدیکترین تعقیبکنندهاش به ۶۲ امتیاز افزایش دهد.
ورشتپن در حالی کارش را در پیست لاسوگاس آغاز کرد که تنها لازم بود مسابقه را جلوتر از لندو نوریس به پایان برساند تا قهرمانی چهارم پیاپی خود را مسجل کند و این کار را با قرار گرفتن در رتبه پنجم انجام داد و نوریس در جایگاه ششم به خط پایان رسید. ورشتپن که تا ۱۰ دور پایانی سوم بود، در نهایت جایگاه خود را به دو خودروی فراری واگذار کرد، اما به هدفش، یعنی پایان مسابقه جلوتر از نوریس رسید.
در گرندپری لاسوگاس راسل با چالشی جدی از سوی همیلتون روبهرو شد. همیلتون که مسابقه را از جایگاه دهم آغاز کرده بود، در دورهای ابتدایی با سبقتهایی از اسکار پیاستری و یوکی سونودا پیش افتاد. سپس با طولانی کردن اولین استینت خود، به پشت سر ورشتپن، فراریها، و نوریس رسید.
او به سرعت از نوریس عبور کرد و فشار روی فراریها را آغاز کرد. در دومین دور از پیتاستاپها، کارلوس ساینز در آخرین لحظه از ورود به پیتلین انصراف داد و این کار بهطور ناخواسته فرصت یک آندرکات برای همیلتون ایجاد کرد. همیلتون که زودتر وارد پیت شده بود، توانست ست دوم لاستیکهای هارد را بگیرد و فراریها که لاستیکهایشان دچار افت چسبندگی شده بود، بعدا پیت کردند.
همیلتون سپس در پایان دور ۳۱ به راحتی از ورشتپن عبور کرد و فاصلهای حدود ۱۰ ثانیهای با راسل داشت، زمانی که راننده جوانتر مرسدس دومین پیت خود را تکمیل کرد. راسل تلاش کرد این فاصله را حفظ کند، اما همیلتون با سرعت قابل توجهی فاصله را کم کرد. این اختلاف در آغاز دور ۴۰ به ۷ ثانیه و دو دور بعد به ۵.۵ ثانیه کاهش یافت. با این حال، در این مرحله لاستیکهای همیلتون دچار خوردگی شدند و فاصله به نفع راسل ثابت ماند. این شرایط به راسل امکان داد تا دومین پیروزی فصل ۲۰۲۴ خود را ثبت کند و با پیشتازی مرسدس هر دو راننده این تیم در رتبههای اول و دوم قرار بگیرند.
این فصل رقابتهای فرمولیک با ۲ گرندپری قطر و ابوظبی به پایان خواهد رسید و تا به اینجای کار، پس از ورشتپن با ۴۰۳ امتیاز؛ نوریس ۳۴۰ امتیازی است و شارلر لکلرک از فراری با ۳۱۹ امتیاز در جایگاههای بعدی قرار دارند و تقریبا جایگاههای هر ۳ نفر تثبیت شده است. در بخش تیمی، اما مکلارن با ۶۰۸ امتیاز اول است، فراری با ۵۸۴ امتیاز در رده دوم و ردبول هم با ۵۵۵ امتیاز سوم است. برخلاف بخش انفرادی، ۲ گرندپری باقیمانده هنوز در رقابت تیمی میتواند جذابیت داشته باشد.