صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: درآمدزایی مدیریت شهری باید ارتقا یابد

  • کد خبر: ۳۰۲۸۵۵
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
هم‌اندیشی و تبادل‌نظر با اقشار مختلف برنامه‌ای است که در رویکرد سال چهارم مدیریت شهری با برگزاری نشست‌های مختلف توسط رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد دنبال می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فرصت هم‌اندیشی و تبادل‌نظر با اقشار مختلف می‌تواند زمینه‌ساز رفع نقاط منفی و قوت‌بخشیدن به نقاط مثبت عملکرد مدیریت شهری باشد؛ برنامه‌ای که در رویکرد سال چهارم مدیریت شهری با برگزاری نشست‌های مختلف توسط رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد دنبال می‌شود. در‌همین‌زمینه نشستی صمیمی با حضور فعالان حوزه تبلیغات و کانون‌های آگهی مشهد برگزار شد.

تأثیر نشست‌ها در تصمیم‌گیری‌های کلان

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در این نشست با بیان اینکه سیاست ما در دوره چهارم مدیریت شهری، برگزاری چنین‌نشست‌هایی است، گفت: این جلسات قطعا برای تصمیم‌گیری‌های کلان ما در برهه‌های مختلف مؤثر هستند.

مهدی ناصحی با اشاره به جایگاه و اختیارات شورای اسلامی شهر بیان کرد: شأن شورا، سیاست‌گذاری و راهبری است. برخی از مواردی که مطرح شد، جنبه اجرایی، اعتباری و اخلاقی دارد. در قوانین بالادستی نیز ما از دخالت اجرایی منع شده‌ایم؛ اما این موضوع را مصوبه جلسه در نظر می‌گیریم که نماینده شما از‌این‌پس در جلسات کمیسیون‌های مرتبط حاضر شود.
وی در ادامه تصریح کرد: در عملکرد شهری، ضابطه بر هر مسئله‌ای حاکم است؛ بنابراین به‌عنوان‌مثال اگر طرح تفصیلی حوزه تبلیغات در شهر اجرا شده بود، اکنون به لحاظ قانونی نمی‌توانستیم اقدام جدیدی انجام بدهیم.

شهرداری مکلف به ارتقای درآمدزایی است

رئیس شورای شهر مشهد در ادامه با پرداختن به هزینه‌های جاری مدیریت شهری و خدماتی که باید در شهر به بهترین شکل انجام شود، گفت: باوجود هزینه‌های بالا و درآمد پایین، نمی‌توان خدمات شهری و پروژه‌های کلان را متوقف کرد. به‌همین‌دلیل سازمان‌های شهرداری مکلف به ارتقای درآمدزایی هستند.
ناصحی افزود: در مدیریت شهری معتقدیم که شرکای راهبردی ما نیز باید منفعت ببرند؛ چرا‌که با توسعه کسب‌و‌کار شما اشتغال ایجاد می‌شود و شعار رهبر معظم انقلاب درباره رونق اقتصادی محقق می‌شود.

وی در ادامه به مسئله تبلیغات فرهنگی پرداخت و گفت: موضوع تبلیغات فرهنگی دغدغه مهم ما در شهر است. برخی اتفاق‌ها و حوادث، قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است گاهی مجبور شویم فضای تبلیغات محیطی شهر را به آن سمت ببریم؛ بنابراین در مشهد در شرایطی نیستیم که اکران‌های فرهنگی را تحت‌الشعاع تبلیغات دیگر قرار دهیم و باید همزیستی مسالمت‌آمیزی درباره اکران‌های فرهنگی داشته باشیم.

رویکرد سازمان میادین باید تعاملی باشد

رئیس کمیسیون سامان‌دهی حاشیه شهر مشهد نیز با بیان اینکه باور ما این است که تبلیغات محیطی شهری، تأثیرگذارترین حوزه است، بیان کرد: سازمان میادین شهرداری باید رویکردی دوسویه داشته باشد؛ چراکه رویکرد و نگاه شورای ششم هم‌افزایی و تعامل در تمامی حوزه‌ها و موضوعات است.

سیدحسین علوی‌مقدم با تأکید بر اهمیت جایگاه تأثیرگذاری تبلیغات محیطی و حوزه تبلیغات گفت: سازمان میادین باید بداند که شما شریک تجاری این سازمان هستید؛ بنابراین نگاه، ادبیات و قراردادی که می‌بندید، باید دوسویه باشد و فضایی را فراهم کند که این تعامل و رویکرد شورا محقق شود.

تأثیر تبلیغات بر ذائقه‌سازی و سبک زندگی

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست بیان کرد: تبلیغات می‌تواند در ذائقه‌سازی سبک زندگی مردم مؤثر باشد. به نظر می‌رسد بخش خصوصی بیشتر به این مسئله پی برده است.
فاطمه سلیمی با بیان اینکه طبق تحقیقات انجام‌شده درباره شیوه‌های تبلیغات، بیشترین تأثیر را تابلو‌های تبلیغاتی شهری دارند، گفت: کار شما دایره وسیعی از ارتباطات و تأثیرگذاری محیطی را در‌بر‌می‌گیرد.

وی در ادامه به ظرفیت تبلیغی در بوستان‌های بانوان اشاره کرد و افزود: این بوستان‌ها در حال توسعه است و، چون آقایان در این بوستان‌ها تردد ندارند، می‌تواند ظرفیت خوبی برای تبلیغات مرتبط با حوزه بانوان باشد.
سلیمی تصریح کرد: تأکید ما این است که بر محتوا‌ها دقت ویژه‌ای صورت بگیرد و شعار هویتی برای آنها ایجاد شود. همچنین مطابق آخرین پژوهش‌ها تبلیغاتی مؤثر است که احساسات مردم را درگیر کند؛ بنابراین درزمینه تبلیغات مرتبط با مسئولیت اجتماعی می‌توان از این قالب استفاده کرد.

سلیمی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های تبلیغات نوین بر روی دیوار‌ها به اهمیت انتخاب تبلیغ مناسب در اطراف حرم مطهر رضوی و مبادی ورودی مشهد پرداخت و گفت: از این فضا باید به نحو درستی برای تبلیغات فرهنگی استفاده شود. وی افزود: تلویزیون‌های شهری در‌حال‌حاضر پخش آفلاین است، اینکه می‌توانیم آنلاین پروژه‌های شهری را پخش کنیم یا خیر، مسئله‌ای است که باید بررسی شود.

تلاش درراستای هم‌افزایی و تعامل بیشتر

نایب‌رئیس کمیسیون حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر نیز با تأکید بر اینکه برگزاری این نشست‌ها برای حرکت به‌سمت حل مشکلات است، گفت: با همکاری همه اعضای شورا تلاش می‌کنیم در تدوین بودجه‌ها، ضوابط و همه پیگیری‌ها به‌سمتی برویم که مشکلات حل شود.

ایمان فرهمندی افزود: در حوزه تبلیغات شهری بازیگران متعددی فعالیت دارند که ممکن است در برخی موارد دچار تزاحم شوند؛ بنابراین نیاز به هم‌افزایی است. پیشنهاد می‌کنیم جلسه هم‌فکری بین حوزه‌های مختلف در این بخش برگزار شود و از نگاه‌های تخصصی بهره‌مند شویم تا به راهبرد‌های خوبی برسیم.

مطالبات فعالان حوزه تبلیغات

در این نشست نمایندگان فعال حوزه تبلیغات و کانون‌های آگهی، مسائلی نظیر عدم تعریف دقیق برای جایگاه کانون‌های تبلیغاتی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های مدیریت شهری، ایجاد کرسی برای کانون‌های آگهی و حوزه تبلیغات با پشتوانه اجرایی، فراهم‌کردن زیرساخت‌ها برای فعالیت کانون‌های تبلیغات، عدم ارزیابی عرضه و تقاضا در این حوزه، بی‌توجهی مدیریت شهری به سهم آورده مالی برای کانون‌های تبلیغات در مشارکت با شهرداری، جانمایی اکران‌های شهری مناسبتی بر روی اکران‌های تجاری و ایجاد ضرر‌و‌زیان برای کانون‌های تبلیغاتی، استفاده ناصحیح از ابزار قدرتمند رسانه تبلیغات محیطی در شهر، هرج‌و‌مرج در تبلیغات، بدنمایی و استاندارد‌نبودن تابلو‌های تبلیغاتی در شهر، عدم مدیریت زمانی مدیریت شهرداری با در‌نظر‌گرفتن کمپین‌های تبلیغاتی برندها، استفاده‌نکردن از ظرفیت هم‌اندیشی کانون‌های تبلیغاتی، بی‌عدالتی در ارتباط با واگذاری تابلو‌های تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی‌نکردن درباره مزایده اخیر و درخواست متوقف‌کردن آن را مطرح کردند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.