صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال خطر انتقال بیماری، برگزاری هرگونه مراسم ترحیم و عزاداری در مساجد ممنوع است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی اصغر حسنی، با اشاره به اینکه برگزاری هر گونه مراسم عزاداری در مساجد به دلیل خطر انتقال بیماری به شرکت کنندگان در مراسم ممنوع است، تصریح کرد: مساجد مجوز برگزاری مراسم ترحیم را ندارند و صرفا می‌توانند برای اقامه نماز و مسائل عبادی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت کنند.


وی خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی به هیات شورای مرکزی مساجد انجام شده است تا مساجد را از تخلف برگزاری مراسم ترحیم آگاه کنند.


مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با هیات امنای مساجدی که با وجود تذکرات لازم همچنان مراسم ترحیم برگزار کنند براساس اجازه قانون گذار، برخورد قانونی خواهد شد.
وی گفت: مجوز برگزاری مجالس عروسی در شهرستان‌های با وضعیت سفید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در حد ۵۰ درصد ظرفیت تالار‌های عروسی، صادر شده است، اما برای مجالس ترحیم هیچ گونه مجوز قانونی صادر نشده است.
منبع: دانشگاه علوم پزشکی مشهد

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.