صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تداوم عملیات ۳ پروژه عمرانی مهم شهر مشهد

  • کد خبر: ۳۰۶۰۸۷
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: در کنار مترو عملیات عمرانی پروژه‌های تقاطع غیر‌همسطح خیام، شهید‌ فهمیده و انقلاب نیز همچنان تداوم دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به فعالیت همه‌جانبه برای بهره‌برداری فاز اول خط ۳ تا پایان امسال گفت: در کنار مترو عملیات عمرانی پروژه‌های تقاطع غیر‌همسطح خیام، شهید‌ فهمیده و انقلاب نیز همچنان تداوم دارد.

پوریا محمدیان‌یزدی در برنامه تلویزیونی «اشاره» افزود: روزانه شاهد انجام ۷ میلیون سفر درون‌شهری در مشهد هستیم که از این تعداد ۱۵‌درصد سفر‌ها (که یک‌میلیون‌و ۵۰۰ هزار سفر می‌شود) از طریق ۱۷۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس ناوگان اتوبوس‌رانی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: حدود ۴ تا‌۵ درصد سفر‌های درون‌شهری نیز با خطوط یک‌و ۲ مترو انجام می‌شود که حدود ۳۰۰‌تا‌۴۰۰‌هزار سفر روزانه است و ۲۰‌درصد سفر‌ها (که بیش از یک‌میلیون‌و‌۴۰۰‌هزار سفر را دربر می‌گیرد) توسط تاکسی‌های شهری، تاکسی‌های اینترنتی و آژانس‌ها انجام می‌شود و ما‌بقی ۷ میلیون سفر درون‌شهری مشهد نیز توسط وسایل نقلیه شخصی صورت می‌گیرد. هدفمان افزایش میزان سفر درون‌شهری از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی است.

خطوط بی‌آرتی، طولانی‌ترین خطوط اتوبوس‌رانی

وی تصریح کرد: در حوزه مترو برای مشهد چهار خط تعریف شده است که از این میان خط‌یک‌و ۲ به بهره‌برداری رسیده‌اند و فاز اول خط ۳ نیز از میدان‌شهدا تا پایانه مسافربری امام‌رضا (ع) به طول شش کیلومتر در حال احداث است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده پایان امسال آماده بهره‌برداری خواهد شد. با این‌کار برای اولین بار خطوط مترو به حرم‌مطهر متصل می‌شوند.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در حوزه اتوبوس‌رانی اکنون دو خط بی‌آرتی یکی از پایانه مسافربری امام‌رضا (ع) تا انتهای بولوار طبرسی و یک خط از شهرک شهید باهنر تا الهیه فعال هستند که این خط طولانی‌ترین خط با بیشترین اتوبوس است.

محمدیان افزود: در کنار ایجاد مسیر‌های ویژه به‌دنبال افزایش ناوگان هستیم که در این حوزه در ابتدای امسال، قرارداد خرید چهارصد دستگاه اتوبوس جدید منعقد شده است که بخشی از این اتوبوس‌ها وارد و بقیه تا تابستان سال آینده به مرور وارد ناوگان خواهند شد.

وی تصریح کرد: همچنین به‌دنبال خرید تعدادی اتوبوس دو‌کابینه نیز هستیم که با به‌کارگیری آنها در خطوط پرتردد، مشکل کمبود اتوبوس در ساعات پیک مسافر کاهش پیدا خواهد کرد.

محمدیان درباره مشکل ترافیک هسته مرکزی شهر و خیابان‌های احمدآباد، عارف، پرستار و... گفت: همان‌طور که پیش‌از‌این اعلام شد، حدود ۶۰ درصد سفر‌های درون‌شهری با وسایل نقلیه شخصی انجام می‌شود و این بدین معنی است که یک تا یک‌ونیم‌میلیون خودرو در شهر مشهد تردد دارند. این در حالی است که نمی‌توانیم معابر هسته مرکزی و‌... را توسعه دهیم و اضافه کنیم؛ لذا باید با مدیریت ترافیک کار را پیش ببریم.

اصلاح هندسی ۴۹ نقطه ترافیکی در مشهد

وی ادامه داد: اکنون در کنار سایر پروژه‌های عمرانی، اجرای پروژه نهضت آسفالت را پیش می‌بریم که در آن ۴ میلیون متر‌مربع از معابر شهری، به‌ویژه معابر حاشیه شهر، آسفالت خواهد شد که از این میزان تاکنون حدود نیمی اجرایی شده است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد به پروژه‌های اصلاح هندسی معابر اشاره و تصریح کرد: در مجموع ۴۹‌پروژه اصلاح هندسی در نقاط مختلف (از جمله بزرگراه آزادی) اجرایی خواهد شد که تأثیر بسیاری در رفع گره‌های ترافیکی خواهد داشت.

محمدیان افزود: همچنین اکنون پروژه‌های بزرگی همچون تقاطع غیر‌همسطح خیام، شهید فهمیده و اتصال بولوار امام‌خمینی (ره) به بولوار نماز از طریق میدان انقلاب نیز در دست اجرا هستند که بهره‌برداری آنها تأثیر بسیار زیادی در کاهش ترافیک و تسهیل دسترسی‌ها دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.