صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: امسال در مشهد ۲۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت جو قرار گرفته است که شامل ۱۱ هزار هکتار جو آبی و ۱۰ هزار هکتار جو دیم است؛

به گزارش شهرآرانیوز، امید طهماسبی زاده در ادامه افزود: پیش بینی می‌شود که بیش از ۵۸ هزار تن برداشت جو از این سطح را داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: بیش از صد دستگاه کمباین کار (۲۳ دستگاه کمباین بومی و ۸۲ دستگاه کمباین مهاجر) برداشت جو را در مشهد به عهده دارند و در این رابطه اکیپ‌های برداشت متشکل از کارشناسان مجرب مستقر در مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های تابعه این شهر بر کار برداشت و تنظیم کمباین‌ها نظارت دارند.

طهماسبی زاده در مورد تامین سوخت کمباین‌های برداشت غلات بیان کرد: سهمیه سوخت کمباین‌های بومی به صورت ماهیانه و کمباین‌های مهاجر ۱۵ روزه تامین می‌شود به صورتی که برای کمباین‌های سبک مثل جاندیر ۹۵۵ و جاندیر ۱۰۵۵، ۴۰۰۰ لیتر در ماه و برای کمباین‌های نیمه سنگین و سنگین مثل کمباین‌های نیوهلند، سمپو و کلاس مدیوم ۳۱۰ و همچنین جاندیر ۱۱۶۵، ۶۰۰۰ لیتر در نظر گرفته شده است.

او تصریح کرد: توزیع بذر اصلاح شده، توزیع به موقع نهاده‌ها، اطلاع‌رسانی و پیگیری بیمه محصول، اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات فنی و کارشناسی از اقدامات انجام شده برای حمایت از کشاورزان است.

وی اضافه کرد: متوسط عملکرد جو آبی ۴.۵ تن در هکتار و جو دیم ۸۵۰ کیلوگرم در هکتار است، ارقام کشت شده در سطح مشهد عمدتا رقم یوسف، بهمن، نوت، ریحان و بهرخ است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.