به گزارش شهرآرانیوز؛ بولوار وکیلآباد بهروایتی اصلیترین و مهمترین شریان ارتباطی شهر و مهمترین بولوار مشهد بهشمار میرود، هرچند در فواصل سالهای گذشته تاکنون، برنامههای متعددی برای ایمنسازی این بولوار از سوی سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حملونقل شهرداری مشهد اجرا شده است، آنگونه که مدیرعامل این سازمان به شهرآرا اعلام کرده، در مهمترین و جامعترین برنامه ایمنسازی معابر گذرگاهی در بولوار وکیلآباد، هزینه یکمیلیاردو ۴۰۰ میلیونتومانی در این بولوار ۹.۴کیلومتری شهر صرف شده است و پس از اجرای خطکشی این بولوار، ایمنسازی به خان انتهایی خواهد رسید.
رضا نوروزی دراینخصوص با بیان اینکه در مسیر رفتوبرگشت این بولوار به طول ۱۸.۸کیلومتر اقدامات متعددی انجام شده است، بیان کرد: با هزینهکرد کلانی که دراینخصوص صورت گرفته است، نصب مکمل «دو فلش»، تابلو محدودیت ارتفاع ۴.۵متر و تابلو محدودیت سرعت بیشتر از هشتاد کیلومتر در ساعت از اقدامات انجام شده است.
وی ادامه داد: نصب استوانه ایمنی و مسیرنمای پلاستیکی در برخی نقاط و جمعآوری در برخی نقاط دیگر، نصب و جمعآوری نرده فنسی در موارد هدفگذاریشده، نصب مسیرنمای فلزی و نصب جهتنما بهطور کامل انجام شده است.
به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حملونقل شهرداری مشهد برای افزایش ضریب ایمنی بیشتر، ۴۱تابلوی انتظامی، اخباری و اخطاری روی پایههای ۳ متری و ۳.۵متری در این بولوار نصب شده است، ضمن اینکه هشتاد تابلوی حاشیهنمای فلزی، ۵۹۲تابلوی حاشیهنمای پلاستیکی، ۲۴۹استوانه ایمنی، ۱۱۲بشکه ضربهگیر و ۱۵۱نرده تیپ۳ در فواصل موردنظر نصب شده است.
اما ازآنجاکه ممکن است بهدلیل سالها استفاده، فرسودگی گریبان برخی سازههای ایمنی را گرفته باشد، نوروزی دراینمورد نیز بیان کرد: ۱۰۹مورد جمعآوری کامل تابلوهای مسیرنمای فلزی، هفت مورد تابلوی جهتنمای فلزی و ۳۱مورد تابلوی انتظامی، اخباری و اخطاری نیز انجام شد؛ ضمن اینکه ۲۵مورد رگلاژ، تنظیم و اصلاح اتصلات صفحه تابلوهای انتظامی، اخباری و اخطاری نیز به فرجام رسید.
وی افزود: ۴۹۹استوانه ایمنی، ۷۱۵گلمیخ سرامیکی، ۵۴بشکه ضربهگیر و ۱۲۳بشکه ضربهگیر نیز جمعآوری و ۱۱۰مورد نرده تیپ۳ نیز تعمیر یا جمعآوری شد.
سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حملو نقل مشهد در ادامه با اشاره به نصب ۹۵۰متر گاردریل در مسیر رفت، بیان کرد: در مسیر برگشت نیز هشتصد متر گاردریل نصب شده است و علاوه بر اینها ۲ هزارو ۸۵۰ متر هندریل در میسر رفت و ۳ هزارو ۸۵۰ متر نیز در مسیر برگشت نصب شده است.
وی تأکید کرد: قطعا رعایت ایمنی توسط رانندگان و شهروندان، اصل اول ابقای ایمنی در این بولوار و سایر معابر شهر است، اما با مجموع اقدامات انجامشده، میتوان امیدوار بود که از این پس ایمنی بسیار بیشتری در این بولوار حکمفرما شود.