صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آمادگی اورژانس ۱۱۵ مشهد جهت خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران امام رضا (ع)

  • کد خبر: ۳۲۰۱۲۷
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آمادگی کامل نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ جهت خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران امام رضا (ع) در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر علی یزدانی، اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن فصل بهار و ایام تعطیلات نوروزی جمعیتی میلیونی از مشتاقان و ارادتمندان به امام رضا (ع) از سراسر کشور و حتی خارج از کشور به سمت مشهد مشرف می‌شوند و اورژانس ۱۱۵ مشهد برای این ایام از آمادگی کامل جهت خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران امام رضا (ع) برخوردار است.

وی تصریح کرد: ما در ایام دهه پایانی صفر به جهت آن که همه نگاه‌ها و توجه‌ها به سمت مشهد است از ظرفیت اورژانس ۱۱۵ در تمامی نقاط کشور استفاده می‌کنیم، اما در ایام تعطیلات نوروزی به جهت آن که تمامی استان‌ها در این مأموریت ویژه درگیر هستند تنها از نیرو‌ها و تجهیزات مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد استفاده می‌نماییم.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در سطح استان ۲۸۰ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای فعال است، خاطرنشان کرد: در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی استان ۴ بالگرد امداد هوایی، ۳۰۱ دستگاه آمبولانس، ۳۴ دستگاه موتورلانس و ۷ دستگاه اتوبوس آمبولانس فعال است، میزان مأموریت‌های سطح استان در زمان‌های عادی ۱۵۰۰ مورد بوده که به این میزان در زمان‌های پیک سفر بین ۲۰ تا ۳۰ درصد اضافه می‌شود.

دکتر یزدانی افزود: میزان تماس‌های روزانه با اورژانس ۱۱۵ مشهد بین ۲۵۰۰ تا ۳ هزار مورد بوده که در این تماس‌ها ضمن اعزام آمبولانس، مشاوره‌های پزشکی را هم داریم؛ ما از مردم می‌خواهیم که از ظرفیت تلفن ۱۱۵ تنها برای موارد اورژانسی استفاده کنند و این شماره برای گرفتن آدرس مطب، تزریقات، سرم تراپی و ... اشغال نکنند و اجازه دهند که بیماران نیازمند دریافت خدمات اورژانسی از ۵ دقیقه زمان طلایی‌شان به خوبی استفاده کنند، زیرا زمان طلایی برای بیمارانی که دچار حادثه و مشکلات جدی از جمله حملات قلبی می‌شوند بسیار حائز اهمیت بوده و هست.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی رسانه‌ها در کاهش مزاحمت‌های تلفنی اورژانس ۱۱۵ خوب بوده، اماهنوز با چیزی که مدنظرمان است فاصله داریم، گفت: متأسفانه در مزاحمت‌های تلفنی آدرس‌ها و موارد نادرستی بیان می‌شود که همین امر منجر به انجام یک مأموریت کاذب می‌شود و در همین زمان که آمبولانس از چرخه حقیقی‌اش خارج می‌شود بسیاری از بیماران از دریافت خدمات به‌موقع محروم می‌شوند.

وی با ذکر این نکته که مسیر‌های سبز اطراف حرم مطهر رضوی برای زمان‌های خاصی همچون شب‌های قدر و زمان سال تحویل مشخص شده است، تأکید کرد: در این خصوص باید اشاره کنیم که حضور نماینده اورژانس ۱۱۵ مشهد را در سازمان حمل و نقل و ترافیک داریم تا در زمان انتقال بیمار به بیمارستان مناسب‌ترین مسیر برای انجام سریع این کار انتخاب شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.