صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهردار مشهد مقدس: بسیاری از پروژه‌های این دوره مدیریت شهری با هدف رفع گرفتاری و مشکل چند دهه‌ شهروندان بود + فیلم

  • کد خبر: ۳۲۱۴۳۰
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱
  • ۲
شهردار مشهد مقدس گفت: بعضی پروژه‌ها شاید در عدد و رقم کلان به نظر نرسد، اما تأثیرگذار است و مشکل و گرفتاری مردم را رفع می‌کند.
نگار مقدسی
خبرنگار نگار مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدرضا قلندرشریف امروز، ۲۱ اسفند ۱۴۰۳، در آیین بهره‌برداری و اتصال بولوار دکتر حسابی به بزرگراه پیامبراعظم(ص) و پنج پروژه زیرساختی در حوزه عمران، حمل‌ونقل و ترافیک، خدمات و محیط زیست شهری اظهار کرد: بزرگ‌ترین پاداش مسئولان، لبخند رضایت مردم است. بعضی پروژه‌ها شاید در عدد و رقم کلان به نظر نرسد، اما تأثیرگذار است و مشکل و گرفتاری مردم را رفع می‌کند.

وی افزود: شاید این پروژه‌ها از برخی کلان‌پروژه‌ها تأثیرگذارتر باشند و مردم هم قدردان هستند. بسیاری از پروژه‌های این دوره مدیریت شهری با هدف رفع گرفتاری و مشکل چند دهه‌ شهروندان بود؛ به طور مثال در چهارراه میلاد در بولوار امامت، ۴۰ سال مدرسه‌ای بود که موجب شده بود این معبر بازگشایی نشود، اما انجام شد. سه‌راه کاشانی نیز به چهارراه تبدیل شد و بولوار کرامت در منطقه پنج هم آماده افتتاح است.

قلندرشریف بیان کرد: بولوار دکتر حسابی بن‌بست و نقطه‌ای حادثه‌خیز بود که بازگشایی شد و به بزرگراه پیامبراعظم(ص) اتصالی ایمن و مناسب پیدا کرد. ایمنی مردم خط‌قرمز مدیریت شهری و شورای شهر است و باید این موضوعات حل شود. این پروژه‌ها رضایتمندی را افزایش می‌دهد.

شهردار مشهد با بیان اینکه برنامه‌ای که با شورای شهر برای ارائه خدمت بهتر در سال پایانی شورای شهر تدوین کردیم، برنامه جامع و کاملی است، عنوان کرد: نگاه ویژه در این دوره نگاه زیست‌محیطی و ارتقای وضعیت محیط زیست بوده است. دنبال این بودیم که مشهد تهران دوم نشود؛ بنابراین تمام پروژه‌ها در حوزه محیط زیست تأثیر مثبت دارد.

وی ادامه داد: سالم‌ترین حمل‌ونقل شهری قطارشهری است که هر کیلومتر آن ۵۰ میلیون دلار هزینه دارد. ۶ کیلومتر به‌زودی در فاز یک خط سه به بهره‌برداری می‌رسد و برای اولین بار در کل دنیا، دسترسی به یک مکان مقدس زیارتی از طریق قطارشهری انجام می‌شود. در هیچ شهر زیارتی دیگر قطارشهری سرویس‌دهی نمی‌کند. این ابرپروژه‌ای بوده که سطح آن شهری نیست، بلکه ملی است و هزینه سرسام‌آوری دارد.

قلندرشریف خاطرنشان کرد: زیرساخت اصلی خطوط سه و چهار در دست اقدام است، حفاری‌ها همین دوره به اتمام خواهد رسید و ان‌شاءالله دوره‌های بعدی می‌توانند ایستگاه به ایستگاه اقدام کنند. اتمام خط دو که بلاتکلیف مانده بود، انجام و ایمن‌سازی شد، پدافند غیرعامل خط دو مشکل داشت که به سرانجام رسید، ایستگاه الندشت سال گذشته افتتاح شد و ایستگاه سلامت هم تحویل مردم می‌شود. هر ایستگاه قطارشهری یک همت هزینه دارد. اگر این اتفاق محقق نمی‌شد، شاید آیندگان به خط سه ورود هم نمی‌کردند.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه یکی‌دو روز آینده با حضور وزیر کشور، ۴۶ پروژه به مناسبت چهل‌وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: پایانه اتوبوس‌رانی منطقه پنج یکی از مدرن‌ترین پایانه‌هاست و در محروم‌ترین منطقه شهر در انتهای مفتح شرقی قرار داشته و آماده افتتاح است. قول تأمین ۴۰۰ دستگاه اتوبوس را دادیم که به‌مرور وارد ناوگان می‌شود. هر اتوبوس بین ۱۱ تا ۱۸ میلیارد تومان قیمت دارد و هزینه آن بیش از ۵ همت است.

وی اضافه کرد: تمام این موارد از محل منابع داخلی شهرداری تأمین می‌شود و ما کمترین کمک را از سمت منابع دولتی داشتیم. با همه سختی‌ها در حوزه منابع مالی باز هم اقدامات انجام می‌شود؛ تأمین منابع مالی سخت است.

قلندرشریف بیان کرد: ۴۵ پروژه کلان و ابرپروژه‌ای چون قطارشهری به‌مرور افتتاح می‌شوند و تعدادی قبل از عید افتتاح خواهند شد. این پروژه‌ها در سطح شهر گسترده است و منطقه و حوزه‌ای را نمی‌توانید پیدا کنید که کلان‌پروژه نداشته باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خودم
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۱۲/۲۱
چرا ب ترافیک وکیل آباد اهمیت نمادین.نیاز ب پل دانش آموز هنرستان نیست.یا چپ گرد فلکه پارک ب سمت سجاد
ناشناس
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۱۲/۲۱
در زمانی که تونل ماشین رو درمیداندشهدا مشهد ساخته شد شهرداری وقت نوشتند بزرگترین زیر گذر خاور میانه در مشهد ساخته شد