صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نحوه ثبت نام کتاب‌های درسی سال ۹۹ + راهنمای تصویری

  • کد خبر: ۳۲۲۲۸
  • ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
متقاضیان باید از طریق سامانه‌های irtextbook.com یا irtextbook.ir، کتاب‌های درسی مقطع مورد نظر خود را به صورت اینترنتی سفارش دهند.

به گزارش شهرآنیوز، متقاضیان می توانند به دو روش فردی و گروهی و با ورود به سامانه های irtextbook.com یا irtextbook.ir ، کتاب های درسی مقطع مورد نظر خود را به صورت الکترونیکی سفارش دهند. مراحلی که لازم است به منظور ثبت سفارش خود به انجام برسانید به شرح زیر می باشند.

 

ثبت سفارش فردی کتب درسی

ابتدا می بایست به سامانه “توزیع و فروش مواد آموزشی” به نشانی irtextbook.com یا irtextbook.ir مراجعه نموده و از سمت چپ صفحه ، روی گزینه “ورود دانش آموزان” کلیک نمایید.

 

کد ملی و شماره سریال شناسنامه دانش آموز را در کادرهای مربوطه وارد کرده و دکمه “ورود” را بفشارید.

 

 

از منوی سمت راست صفحه کاربری خود و یا از قسمت “دسترسی سریع” ، گزینه “ثبت سفارش” را انتخاب کنید.

 

 

در این مرحله می توانید بسته آموزشی متناسب با پایه تحصیلی خود را همراه با مجموع هزینه سفارش ، مشاهده نمایید. به منظور پرداخت مبلغ تعیین شده می بایست پس از انتخاب درگاه بانکی ، روی عبارت “ثبت سفارش و پرداخت” کلیک نمایید.

 

 

پس از انجام مرحله فوق ، به درگاه پرداخت اینترنتی هدایت می شوید که می توانید با وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود و کلیک روی عبارت “پرداخت” ، مبلغ مورد نظر را واریز کنید.

 

ثبت سفارش گروهی

 

توجه داشته باشید که ورود مدارس به سامانه “فروش و توزیع مواد آموزشی” برای ثبت سفارش گروهی دانش آموزان از طریق سامانه “سناد” انجام می پذیرد. شایان ذکر است که در این صورت ، دانش آموزان و والدین آن ها صرفا موظف به پرداخت هزینه کتاب های درسی مطابق با قیمت درج شده پشت جلد کتب (ثبت شده در سامانه) می باشند. بنابراین دریافت هر گونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت.

 

پس از ورود به بخش ثبت نام کتاب های درسی از طریق سامانه سناد ، لازم است از منوی موجود در سمت راست صفحه روی گزینه “ورود و توزیع مواد آموزشی” کلیک کرده و سپس گزینه “ورود به سامانه فروش” را انتخاب کنید.

 

 

مطابق با تصویر زیر ، روی عبارت “ثبت شماره موبایل دانش آموزان” کلیک نمایید.

 

 

در این مرحله می بایست پایه تحصیلی و رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که حتما تیک گزینه “ندارد” را از بخش “وضعیت سفارش” انتخاب کنید تا صرفا لیست دانش آموزانی که برای آن ها سفارشی ثبت نشده است ، نمایش داده شود. در انتها نیز به منظور ورود به مرحله بعد ، کلید “جستجو” را بفشارید.

 

 

در این مرحله اسامی تمامی دانش آموزان نمایش داده می شود که باید برای هر یک از آن ها شماره موبایلی ثبت گردد. این شماره تلفن همراه از آن جهت اهمیت دارد که با اتمام فرآیند ثبت سفارش از سوی مدرسه ، پیامکی مبنی بر آن به اولیای دانش آموزان ارسال شود. بنابراین لازم است در این بخش روی گزینه “به روز رسانی” که در مقابل نام هر دانش آموز تعبیه شده است کلیک نموده و سپس گزینه “ثبت سفارش گروهی” را از منوی موجود در سمت راست انتخاب نمایید.

 

 

در این مرحله نیز مجددا پایه تحصیلی و رشته متناسب با آن را انتخاب نموده و روی عبارت “جستجو” کلیک کنید.

 

 

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ، اطلاعات دانش آموزان در این بخش نمایان می گردد که تیک گزینه “بلی” در مقابل نام هر یک از آن ها ، به منزله ثبت سفارش برای دانش آموز مورد نظر می باشد. بنابراین در صورتی که می خواهید برای هر کدام از دانش آموزان کتاب سفارش ندهید ، کافی است این گزینه را غیرفعال کنید. حال می بایست “شیعه” را به عنوان مذهب و “انگلیسی” را به عنوان زبان انتخاب کرده و پس از وارد نمودن شماره تلفن همراه مدیر مدرسه در کادر مربوطه ، کلید “ثبت سفارش” را بفشارید.

 

 

اطلاعاتی که در بخش قبل وارد کرده اید به همراه قیمت کل سفارش در این مرحله نشان داده می شود. به منظور پرداخت مبلغ مورد درخواست می بایست ابتدا درگاه بانکی مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس روی گزینه “ثبت و ادامه پرداخت” کلیک نمایید.

 

 

پس از ورود به درگاه پرداخت اینترنتی ، اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را در بخش های مربوطه وارد نموده و کلید “پرداخت” را بفشارید.

 

 

در این بخش نیز لازم است مطابق با تصویر زیر ، روی گزینه “تکمیل فرآیند خرید” کلیک کنید.

 

 

در صوتی که پرداخت شما با موفقیت انجام شود ، با صفحه زیر رو به رو می شوید که حاوی شماره سفارش گروهی ، تاریخ سفارش و شماره پیگیری می باشد. توجه داشته باشید که در صورت تمایل می توانید به منظور مشاهده جزئیات سفارش خود ، روی گزینه مربوط به آن کلیک نمایید.

 

 

تقویم زمانی سفارش کتاب های درسی

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش بازه های زمانی مشخصی را برای ثبت سفارش کتاب های درسی مقاطع مختلف در نظر گرفته و اطلاعیه مربوط به آن را از طریق سامانه irtextbook.com و irtextbook.ir در اختیار دانش آموزان و اولیای آن ها قرار داده است.

از همین رو ، متقاضیان می بایست در مدت زمان مقرر به یکی از آدرس های اینترنتی فوق مراجعه نموده و مراحل ثبت سفارش خود را به انجام برسانند. توجه داشته باشید که در صورت عدم موفقیت و قبولی دانش آموز در پایه تحصیلی فعلی ، امکان تغییر مقطع در زمان اصلاح سفارش فراهم خواهد شد.

 

تقویم زمانی سفارش کتاب های درسی
عنوان فعالیت دوره تحصیلی تاریخ شروع تاریخ پایان
ثبت سفارش گروهی و انفرادی انفرادی

 

آمادگی تکمیلی (پیش دبستانی استثنایی)

پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)

پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه

پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه پیش حرفه ای استثنایی

پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش)

پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفه ای استثنایی

24 فروردین ماه 99 23 خرداد ماه 99
آمادگی مقدماتی (پیش دبستانی استثنایی)

 

پایه اول دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)

8 تیر ماه 99 9 شهریور ماه 99
پایه هفتم دوره اول متوسطه

 

پایه هفتم دوره اول متوسطه پیش حرفه ای استثنایی

پایه دهم دوره دوم متوسطه

پایه دهم دوره دوم متوسطه حرفه ای استثنایی

8 تیر ماه 99 15 شهریور ماه 99
اصلاح سفارش تمامی دوره های تحصیلی 17 تیر ماه 99 31 شهریور ماه 99
توزیع استان به منطقه تمامی دوره های تحصیلی 1 اردیبهشت ماه 99 31 شهریور ماه 99
توزیع منطقه به مدرسه

 

 

 

 

 

تمامی دوره های تحصیلی استثنایی 25 مرداد ماه 99 31 مرداد ماه 99
دوره ابتدایی 1 شهریور ماه 99 13 شهریور ماه 99
دوره اول متوسطه 25 مرداد ماه 99 15 شهریور ماه 99
دوره دوم متوسطه نظری 1 شهریور ماه 99 19 شهریور ماه 99
دوره دوم متوسطه فنی و حرفه ای و کاردانش 1 شهریور ماه 99 25 شهریور ماه 99
توزیع مدرسه به دانش‌آموز تمامی دوره های تحصیلی 10 شهریور ماه 99 1 مهر ماه 99

 

با توجه به الکترونیکی بودن فرآیند فروش و توزیع کتاب های درسی ، کنترل و پیگیری سفارش کتاب های درسی دانش آموزان از سامانه “فروش و توزیع مواد آموزشی” قابل انجام می باشد. لازم به ذکر است که چنانچه کد ملی و شماره سریال شناسنامه خود را به درستی وارد می کنید اما موفق به ورود به سامانه نمی شوید ، ممکن است یکی از موارد زیر دلیل بروز چنین مشکلی باشد:

 

شماره سریال شناسنامه دانش آموز به درسی در سامانه ثبت نشده باشد که در این صورت می بایست به منظور اصلاح آن ، به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه نمایید.

 

دانش آموز برای سال تحصیلی جاری در سامانه سناد ثبت نام نکرده باشد که در این شرایط نیز ، می بایست به مدرسه محل تحصیل مراجعه کرده و فرآیند ثبت نام خود را به انجام برسانید.

منبع: ایران‌مشاور

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.