صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

همه خدمات نوروزی شهرداری مشهد، پیوست فرهنگی دارد | حمل‌ونقل گسترده و ارزان، پاسخ مدیریت شهری به دغدغه زائران

  • کد خبر: ۳۲۳۱۹۳
  • ۰۱ فروردين ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۷
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: غرفه‌های فرهنگی، ایستگاه‌های عرضه صنایع دستی و اجرای نمایش‌های آیینی در پایانه مسافربری، فرودگاه، راه‌آهن و ایستگاه‌های مترو، تصویر واقعی اراده‌ای است که تلاش دارد به‌موازات توسعه زیرساختی، خدمات حوزه حمل‌ونقل درون‌شهری هم رنگ‌وبوی معارف رضوی داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن منصوریان در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز با اشاره به فرارسیدن پیک زیارتی نوروز و حضور میلیون‌ها زائر در مشهدالرضا(ع) که همه‌روزه بر شمار آنان افزوده می‌شود، اظهار کرد: موضوع خدمت به مهمانان علی‌بن موسی‌الرضا(ع) خیلی مهم است. فراتر از اینکه هر دستگاه، تشکل یا حتی فرد چه وظایف قانونی دارد، همه نهاد‌ها تکلیف دارند همه استعداد‌ها و ظرفیت خود را پای کار بیاورند تا حضور میلیون‌ها زائر در شهر امام هشتم(ع) با کرامت کامل و رفاه حداکثری همراه باشد. اینکه پیش‌بینی‌ها از تشرف حدود ۱۰ میلیون مهمان نوروزی به مشهدالرضا(ع) حکایت دارد، فقط مسئولیت دستگاه‌های خدمت‌رسان را دوچندان می‌کند و اینجاست که باید از منافع سازمانی و دیدگاه‌های اقتصادی چشم‌پوشی کرد تا فقط «خدمت» در شکل تام و تمام آن محقق شود.

وی افزود: شورای اسلامی شهر مشهد برای تسهیل تشرف زائران و تکریم مهمانان نوروزی شهر، تدابیری مختلفی را در دستورکار قرار داده که از فضاآرایی شهری گرفته تا تدارک زیرساخت‌های اقامتی، طیف وسیعی از خدمات را دربر‌می‌گیرد. البته مهم‌ترین آن هم در حوزه حمل‌ونقل تجلی یافته تا با آماده‌باش شبانه‌روزی بیش از ۲۶۰۰ دستگاه تاکسی، ۱۱۰۰ دستگاه اتوبوس و ۷۵ دستگاه ون فقط در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر، یکی از اساسی‌ترین مشکلات و دغدغه‌های مردم به‌طورکامل برطرف شود.

عضو کمیسیون حمل‌ونقل، عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: مبنای اصلی این است که مردم باید بتوانند در هر شرایطی که تمایل دارند، بدون دغدغه در حرم مطهر رضوی حضور داشته باشند. باور مجموعه مدیریت شهری این است که «رضایت‌مندی» در همه اقشار اعم از مردم مشهد و زائران عزیز با این دو شکل خدمت قابل‌تحقق است؛ اول اینکه زیرساخت‌ها تقویت شود و دوم اینکه هزینه خدمات، ارزان و حتی رایگان باشد؛ به‌همین‌دلیل سرمایه‌گذاری‌های بزرگ شهرداری برای خرید اتوبوس‌های جدید و احداث مترو، هم‌اکنون در پیک زیارتی نوروز خود را نشان داده و زائران عزیز بدون هیچ مشکلی در شهر سامان‌دهی می‌شوند.

وی ادامه داد: در حوزه تاکسی‌رانی هم گروه‌ها و تشکل‌های متعددی از سال‌های قبل تاکنون موردحمایت مدیریت شهری قرار گرفته‌اند تا با وَن یا خودرو‌های تاکسی در هر محوری که بتوانند، به‌صورت داوطلبانه و رایگان مسافران را جابه‌جا کنند.

منصوریان تصریح کرد: هدف اصلی، رضایت علی‌‌بن‌موسی‌الرضا(ع) است. تمام وجاهت این شهر به یُمن مجاورت با مضجع منور رضوی است و بر همین اساس، تلاش ما این بوده تا به‌موازات توسعه زیرساختی، خدمات حوزه حمل‌ونقل درون‌شهری هم رنگ‌وبوی معارف رضوی داشته باشد. شما امروز می‌توانید تصویر حقیقی این اراده را در غرفه‌های فرهنگی، ایستگاه‌های عرضه صنایع دستی و اجرای نمایش‌های آیینی در پایانه مسافربری، فرودگاه، ایستگاه راه‌آهن، ایستگاه‌های مترو و جای‌جای این شهر مقدس ببینید. این مصادیق، همگی پیوست‌های فرهنگی دقیقی است که با آگاهی برای برنامه‌های خدماتی درنظرگرفته‌شده و تا پایان پیک زیارتی نوروز نیز ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.