صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

افتتاح ضلع شمالی پل انقلاب، پایان ترافیک کور ۱۰ ساله در ورودی شهر مشهد

  • کد خبر: ۳۲۳۳۰۲
  • ۰۲ فروردين ۱۴۰۴ - ۲۱:۰۸
  • ۷
پس از سال‌ها، دیگر خبری از گره‌های ترافیکی کور در ورودی غربی پایانه مسافربری امام‌رضا(ع) مشهد نیست و با اصلاح هندسی این پروژه در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۳، معضل همیشگی زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در محدوده پل انقلاب اسلامی برای همیشه برطرف شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، پس از سال‌ها، دیگر خبری از گره‌های ترافیکی کور در ورودی غربی پایانه مسافربری امام‌رضا(ع) نیست و با اصلاح هندسی این پروژه در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۳، معضل همیشگی زائران و مجاوران حرم رضوی در محدوده پل انقلاب اسلامی مشهد برای همیشه برطرف شده است.

احسان شریعتی، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد، در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز، با اشاره به جزئیات فنی و چشم‌انداز این پروژه اظهار کرد: از بهمن سال ۱۴۰۲ که کلنگ بهسازی پل انقلاب اسلامی در قالب چندین پروژه راهسازی در دل یک کلان‌پروژه بر زمین زده شد، ما با چالش‌های مختلفی دست‌وپنجه نرم کردیم، اما اهداف بزرگی در سر داشتیم. اهمیت مضاعف پل انقلاب در انتهای بولوار امام‌خمینی(ره) از این جهت است که این نقطه شاهراه ارتباطی شبکه بزرگراهی شهر به مرکز شهر محسوب می‌شود و مجاورت با ورودی سواره پایانه امام‌رضا(ع)، آن را به یکی از مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین پروژه‌ها برای مدیریت شهری تبدیل می‌کند.

وی افزود: به عبارت دقیق‌تر، ما در این پروژه از ابتدا بنا داشتیم تا چند هدف را باهم محقق کنیم؛ اولاً تسهیل دسترسی اتوبوس‌های بین‌شهری که از ورودی جاده نیشابور خود را به مشهدالرضا(ع) می‌رسانند، دوماً تسهیل تردد خودرو‌های شخصی و البته حفظ ثبات مسافرگیری و توقف ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد که به محوریت پایانه انقلاب، بخش مهمی از دسترسی مردم به مرکز شهر را برعهده دارند.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در مجموع، بیش از ۲۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی شورای محترم شهر تخصیص داده شد تا این پروژه هرچه زودتر با رعایت همه استاندارد‌های فنی‌مهندسی در اختیار زائران و مجاوران قرار بگیرد. سختی کار ما نیز در آن بود که باید تردد اتوبوس‌های بین‌شهری، اتوبوس‌های حمل‌ونقل عمومی و خودرو‌ها، در اثنای اجرای پروژه حفظ می‌شد و بر همین اساس، تلاش داشتیم تا در سریع‌ترین زمان ممکن با کار شبانه‌روزی، این طرح به سرانجام برسد و بار ترافیک پل انقلاب حذف شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با افتتاح ضلع شمالی میدان انقلاب و تبدیل هم‌زمان میدان به تقاطع با بهسازی آسفالت و ایجاد دسترسی‌های تازه از بزرگراه شهید سلیمانی، امروزه شاهد برطرف‌شدن یکی از گره‌های همیشگی ترافیک در مسیر ورود زائران عزیز هستیم. البته تا الان فقط شش پروژه در ضلع شمالی این پروژه به بهره‌برداری رسیده و به عموم زائران و مجاوران این نوید را می‌دهیم که با تکمیل پروژه در ضلع جنوبی، وضع از این هم بهتر خواهد شد. تأثیر فاز دوم این طرح بر تقاطع‌های جهاد و حافظ به‌شدت محسوس است و پروژه‌ای که هم‌اکنون پشت دیوار سنگی حاشیه بزرگراه شهید سلیمانی در جریان است، در زمان بهره‌برداری مردم را تا حد زیادی غافلگیر و خوشحال خواهد کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۰۵
پل مفتح شرقی به مفتح غربی از همه واجب تره خیلی ترافیک سنگین شده
هادی
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۰۴
سلام لطفا پیگیر ترافیک جاده سنتو باشید و دستفروش های کنار جاده
رضارجبی
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۰۳
چرا فکری به حال ترافیک بلوار 22بهمن نمیکنن که یکی از ورودیهای شهرمشهد است که بیش ار ده ساله همیشه ترافیک داره باید برای 800متر راه نیم ساعت تو ترافیک باش مخصوصا از وقتی که راه شهرک مهرگان از سمت جاده کلات باز شده گذشته ازاون به کمربند سبز هم راه داره مسئولین هیچ فکری به حال این ترافیک نمیکنن
محمد
۰۶:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۰۳
سلام پل مفتح شرقی و غربی کی ساخته میشود
ناشناس
۰۳:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۰۳
مشکل اصلی ورودی مشهد در جاده سنتو وتا خروج از مشهد است که تغییری داده نشده
حمید
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۱/۰۳
خداقوت
علی
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۱/۰۲
سلام،از‌مسئولین محترم تقاضا دارم پارک چهل بازه را‌به‌پارک حکمت وصل کنید. خیلی ممنون از زحمات شما.