صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

گزارش آماری فعالیت‌های معاونت زیارت و گردشگری شهرداری مشهد در استقبال از زائران نوروز ۱۴۰۴

  • کد خبر: ۳۲۳۷۸۹
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۴ - ۲۲:۳۷
سید جلیل بامشکی، معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در گزارشی جامع از فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده به زائران نوروز ۱۴۰۴ خبر داد و بر اهمیت این اقدامات تأکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، روابط عمومی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، از تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین ۱۴۰۴، معاونت زیارت و گردشگری با هدف فراهم‌سازی بهترین شرایط برای زائران، مجموعه‌ای گسترده از برنامه‌ها و خدمات را به اجرا درآورده است. در این ایام، ۵ هزار و ۶۰۱ نفر از زائران در محل‌های اسکان موقت و اضطراری تحت حمایت قرار گرفتند که این امر نشان‌دهنده تلاش شهرداری مشهد در راستای تأمین نیاز‌های زائران در یک بازه زمانی شلوغ و پرازدحام است.

بامشکی افزود: اسکان اضطراری در ۴۲ مرکز با ظرفیت بیش از ۴۰ هزار نفر شب فراهم شد که این اقدام نقش مهمی در راحتی و آسایش زائران داشت.

وی در ادامه تصریح کرد:ایستگاه‌های استقبال از زائران نیز با استقبال بی‌نظیری مواجه شدند و ۴۲ هزار ۷۱۲ نفر از خدمات متنوع این ایستگاه‌ها بهره‌مند گردیدند. این ایستگاه‌ها در ورودی‌های قوچان، نیشابور و پایانه امام رضا علیه السلام مستقر بودند و خدماتی شامل ارائه اطلاعات، راهنمایی‌های ضروری و توزیع اقلام حمایتی برای زائران را فراهم کردند تا تجربه‌ای راحت‌تر و مطمئن‌تر را برای آنان به ارمغان بیاورند.

معاون زیارت و گردشگری اظهار داشت:در راستای ارتقای سطح خدمات‌دهی، ۱۶ هزار و ۹۷۴ نفر از زائران نیز از پایگاه‌های راهنمای زائر استفاده کردند و مشاوره‌های مفیدی را در خصوص مسیرها، جاذبه‌ها و خدمات گردشگری دریافت کردند. این پایگاه‌ها در ۱۲ نقطه از سطح شهر و مبادی ورودی مستقر بودند.

علاوه بر این، ۷ هزار و ۲۹ نسخه از محصولات گردشگری و زیارتی بین زائران توزیع شد، تا آنها به اطلاعات مفیدی در خصوص شهر مضجع شریف رضوی دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: طرح‌های معنوی همچون، هوای حرم و قرار زیارت نیز با حضور ۳ هزار و ۵۰۹ نفر از زائران به اجرا درآمد که این برنامه‌ها لحظات روحانی و معنوی خاصی را برای شرکت‌کنندگان رقم زد و به تقویت ارتباط زائران با معنویت و آرامش حرم مطهر کمک کرد.

سید جلیل بامشکی در پایان خاطر نشان کرد: این آمار نه تنها نمایانگر تلاش‌های مستمر و مؤثر معاونت زیارت و گردشگری شهرداری مشهد در خدمت‌رسانی به زائران نوروز ۱۴۰۴ است، بلکه دلگرمی و انگیزه ماست تا همچنان با جدیت و اهتمام بالا به ارائه بهترین خدمات به زائران عزیز ادامه دهیم.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.