صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تولیت آستان قدس رضوی گفت: بر اساس مشاهدات میدانی 70 درصد مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را در حرم مطهر رعایت می‌کنند.

امیرعلی قاسمی مقدم/به گزارششهرآرانیوز، حجت‌الاسلام‌والملسمین احمد مروی شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما اظهار کرد: بر اساس تکلیف شرعی محدودیت در ورود زائران به حرم مطهر رضوی را قائل شدیم، هرچند برای ما این کار بسیار سخت بود.
وی افزود: در راستای پیشگیری از ویروس کرونا، اکنون رواق‌های مسقف حرم مطهر بسته است و فقط صحن‌ها باز است. بر اساس مشاهدات میدانی 70 درصد مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را در حرم مطهر رعایت می‌کنند.
تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: به‌تازگی معاون کل وزیر بهداشت به حرم مطهر مشرف شد و از نزدیک شاهد تدابیر بهداشتی در صحن‌های حرم مطهر رضوی بود و ابراز رضایت کرد. با این حال اگر ستاد کرونا اعلام کند که باز هم این شرایط مناسب نیست، ما تابع خواهیم بود.
وی ادامه داد: هرسال در ایام عید نوروز میلیون‌ها زائر به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شدند، اما امسال در صحن‌های حرم هیچ‌کس نبود و این شرایط برای ما بسیار دشوار بود. با این حال از این فرصت استفاده کردیم تا تعمیرات لازم در صحن و سرای حرم مطهر انجام شود.
مروی خاطرنشان کرد: در 80 روز گذشته افرادمان حدود 380 هزار ساعت برای بازسازی و تعمیرات صحن‌های حرم مطهر امام رضا(ع) کار کردند و اقدامات لازم در این زمینه همچنان ادامه دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.