به گزارش شهرآرانیوز؛ علی فرهادی با اشاره به اصلاح رتبهبندی شاغلان اداری آموزشوپرورش اظهار کرد: در آییننامه قبلی، رتبهبندی تنها در صورتی شامل کارکنان اداری میشد که در مدرسه حضور یافته و به تدریس در کلاس درس میپرداختند.
وی افزود: همین مسئله باعث شده بود برخی کارشناسان باتجربه و توانمند، صرفاً برای برخورداری از مزایای رتبهبندی، به مدرسه بروند و در نقش معلم فعالیت کنند.
فرهادی تصریح کرد: از سوی دیگر، ناچار بودیم برای جایگزینی این افراد، معلمی را از کلاس درس به بخش اداری منتقل کنیم؛ در حالی که ممکن بود آن معلم در تدریس بسیار توانمند باشد، اما تجربهی لازم برای فعالیت کارشناسی در اداره را نداشته باشد.
وی تأکید کرد: این جابهجاییها از نظر تخصصی و منطقی قابل دفاع نبود. به همین دلیل، اکنون در تلاش هستیم تا زمینهی اجرای رتبهبندی برای کارکنان اداری را نیز فراهم کرده و این اشکال ساختاری را برطرف کنیم.
منبع: تسنیم