صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مشهد، پیشتاز توسعه مسیر‌های دوچرخه‌سواری در کشور با ۲۲۰ کیلومتر زیرساخت

  • کد خبر: ۳۳۶۵۰۰
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۲:۱۲
  • ۳
مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد گفت: شهر مشهد اکنون با ۲۲۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری، رتبه نخست کشور را در توسعه این زیرساخت به خود اختصاص داده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ قاسم طاهری در حاشیه همایش دوچرخه‌سواری که با حضور مدیران استانی، شهری و اعضای هیئت دوچرخه‌سواری خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع) اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی دوچرخه که با پیشنهاد کشور ترکمنستان در تقویم جهانی به ثبت رسیده، شهرداری مشهد میزبان مراسمی با حضور سرکنسول گری ترکمنستان، استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد و جمعی از مسئولان و رکاب‌زنان بود.

وی افزود: در این مراسم، شرکت‌کنندگان مسافتی از سطح شهر را با دوچرخه طی کردند تا بر اهمیت این وسیله نقلیه پاک و تأثیر آن بر کاهش آلودگی هوا و ترافیک تأکید کنند.

طاهری بیان کرد: شهر مشهد اکنون با ۲۲۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری، رتبه نخست کشور را در توسعه این زیرساخت به خود اختصاص داده است. همچنین تعداد دوچرخه‌ها در شهر نسبت به دوره‌های گذشته هفت برابر و تعداد ایستگاه‌ها سه برابر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد عنوان کرد: طبق آمار‌های ثبت‌شده، روزانه سه هزار و ۵۰۰ رکاب در مشهد ثبت می‌شود که بخش قابل توجهی از آنها را بانوان در بوستان‌های ویژه تشکیل می‌دهند؛ به‌طوری که ۴۵ تا ۵۰ درصد ظرفیت دوچرخه‌سواری در این بوستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از مردم درخواست دارم با استفاده بیشتر از دوچرخه به کاهش تردد موتورسیکلت در شهر کمک کنند. همچنین از رانندگان خودرو تقاضا دارم از پارک خودرو در مسیر‌های ویژه دوچرخه پرهیز کنند تا ایمنی رکاب‌زنان تضمین شود.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نوید بیات ترک
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۶
بیچارگی آنجاست که مردم ایران گمان میکنند که وسیله نقلیه ، خودرو یا موتور سیکلت است و دوچرخه برای بازی یا ورزش کردن است!!.
اگر این فرهنگ را داشتیم که به آسمان و زمین احترام بگذاریم و وسیله نقلیه اصلی خودمان را دوچرخه بدانیم و این اندازه مغرور و متکبر نباشیم ، آنگاه است که شاید درهای رحمت آسمان به رویمان باز میشد.
حکیم فردوسی:
به یزدان که گر ما خرد داشتیم
کجا اینچنین سرانجام بد داشتیم
یک شهروند
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۴
با سلام ، مسئولان محترم که افتخار به توسعه مسیر دوچرخه دارند اصلا توجه کردید در بسیاری از مسیرها از جمله بلوار وکیل آباد ، توسعه مسیر دوچرخه مسیر پیاده رو را در خیلی از پیاده رو ها کم و حتی از بین برده است به نحوی که مسیر دوچرخه که حدود یک متر هست اصلا مسیری برای پیاده رو نگذاشته یا مسیر پیاده رو نصف مسیر دوچرخه نیست . و برخی دوچرخه سوارها آنقدر پر سرعت حرکت می‌کنند که احتمال برخورد به عابرین پیاده دارند و عابر پیاده کلاه ایمنی طبعا سرش نمی‌گذارد و این واقعا برای عابرین خطرناک است لطفا از دید عابرین پیاده و کسانی که پیاده روی می‌کنند با این سرعت و بی دقتی برخی دوچرخه سوارها و احتمال حوادث خطرناک برای عابر فکر کنید اگر پیاده روی جای کافی برای پیاده رو و دوچرخه ندارد لطفا خط کشی دوچرخه نکنید پیاده رو را عابرین امنیت ندارند بلاخص در برخی مسیر های بلوار وکیل آباد.
مجید
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۳
تمام مسیرهای دوچرخه یا اتومبیل پارک کرده یا موتورسیکلت رفت آمد می‌کنه فرهنگ سازی باید بشه از خانه تا آموزش و پرورش و انتهای آن میرسه ب پیست دوچرخه خیابان