صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

همانطور که پیش بینی می‌شد در پی کاهش قدرت جبهه خریداران در دو روز معاملاتی هفته گذشته امروز شاهد اصلاح ۱۲۳۷۸ واحدی شاخص کل بودیم. با این حال رفتار معامله‌گران در ساعات پایانی بازار خبر از فردای سبز بورس می‌دهد.
گروه اقتصاد/شهرآرانیوز، امروز شنبه ۲۱ تیر ماه در زمان بسته شدن پنجره معاملاتی بورس صف فروش در اغلب نماد‌ها جمع شد و قیمت آخرین معامله در ۱۸۷ نماد بورسی و فرابورسی حداقل ۲ درصد بیشتر از قیمت پایانی امروز بود.

پیشی گرفتن قیمت آخرین معامله از قیمت پایانی (میانگین نرخ معاملات روز) نوعی سیگنال رشد قیمتی در روز آینده است و از این رو می‌توان از همین الان پیش بینی کرد که فردا شاخص کل رشد می‌کند و نقشه بازار سبزتر از امروز خواهد بود.

هم اکنون که این گزارش نوشته می‌شود معاملات در صندوق دارای یکم و همینطور دو نماد عرضه اولیه‌ای یعنی «ولپارس» و «سیتا» تا ساعت ۱۳:۴۵ ادامه دارد. با این حال به نظر می‌رسد معاملات در این سه نماد تاثیر معنا داری روی شاخص کل نخواهند داشت.

امروز شاخص کل بازار سرمایه با ۱۲۳۷۱ پله سقوط معادل ۰.۷۱ درصد ریزش را تجربه کرد. شاخص کل هم وزن نیز با ۷۴۱۶ پله سقوط معادل ۱.۵۵ درصد ریزش کرد که این موضوع بیان گر سهم بیشتر نماد‌های کوچک در ریزش بازار است.  

امروز ۲۱ تیر ماه در دو بازار بورس و فرابورس در مجموع ۲۹۵  نماد در قیمت‌های مثبت و ۳۰۸ نماد در قیمت‌های منفی معامله شدند. در جریان معاملات امروز ۹ میلیارد و ۵۰۶ میلیون سهم به ارزش ۱۵ هزار و ۹۰۵ میلیارد تومان معامله شدند.

در این گزارش نماد‌های موثر بر شاخص کل و نماد‌هایی که بیشترین رشد را امروز تجربه کردند را برایتان لیست کرده‌ایم که در ادامه می‌بینید.

نمادهایی که امروز بیشترین رشد را تجربه کردند:

نمادهای موثر بر شاخص کل:

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
سلام دوستان این سهام های شاخص سازقیمت هاشون خیلی بالارفته خریدنکنیدواقعی نیست چون درآینده نزدیک همین سهامهاروباقیمت بالایی که خریدمی کنید درقالب صندوق دوبارعرضه می شه