صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اتصال دوباره ارتباط تلفنی به شرط پرداخت!

  • کد خبر: ۳۴۳۳۹۶
  • ۱۶ تير ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۳
مردم مشهد از مطالبه وجه برای وصل تلفن سرقت شده گلایه دارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مدتی است که برخی از ساکنان مناطق مختلف مشهد با قطعی طولانی مدت تلفن ثابت دست و پنجه نرم می‌کنند؛ مشکلی که نه از خرابی دستگاه‌های داخل منازل نشئت می‌گیرد و نه از قصور مشترکان، بلکه مربوط به سرقت کابل‌های مخابراتی در سطح شهر است. حالا برخی از این شهروندان در پیام‌هایی به تحریریه صفحه صدای مردم روزنامه، از درخواست مبلغ ۲۰۰ هزار تومان برای برقراری مجدد خط تلفن خود خبر داده‌اند؛ درخواستی که به گفته مسئولان مخابرات، مبنای قانونی ندارد.

سه سال قطعی بدون پاسخ روشن

شهروندی در پیامی به تحریریه صفحه صدای مردم روزنامه نوشته است: بیش از سه سال از قطع تلفن ثابت ما می‌گذرد. کابل منطقه مان در همان زمان سرقت شد. بار‌ها خرابی را به ۲۰۱۱۷ اعلام کردیم، اما تا امروز اقدامی برای بازسازی یا جایگزینی کابل انجام نشده است.

مطالبه ۲۰۰ هزار تومان برای اتصال مجدد

در ادامه همین پیام آمده است: مدتی پیش مجدد برای پیگیری به مخابرات مراجعه کردیم. یکی از کارکنان اعلام کرد برای وصل مجدد باید مبلغ ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کنیم. در حالی که سرقت کابل به هیچ عنوان تقصیر مشترک نیست و انتظار می‌رفت مخابرات رأسا اقدام کند.

نبود شفافیت در فرایند رفع سرقت

شهروند دیگری نوشته است: وقتی خطوط دچار مشکل می‌شوند، انتظار می‌رود شرکت مسئول بدون مطالبه وجه اضافی، خدمات را احیا کند، اما برخورد سلیقه‌ای برخی کارکنان در مراکز مخابراتی، سبب بی اعتمادی عمومی شده است.

چرا کابل تأمین نمی‌شود؟

پیام دیگری نیز به این مضمون در تحریریه ثبت شده است: مخابرات به بهانه نبود کابل و تجهیزات، رفع خرابی را سال‌ها به تأخیر انداخته است. در حالی که مردم در نبود تلفن ثابت دچار مشکلات ارتباطی جدی هستند. مسئولان پاسخ دهند که این وضعیت تا چه زمانی ادامه دارد؟

پاسخ اداره مخابرات خراسان رضوی

مجیدرضا محمودی ثانی، رئیس اداره روابط عمومی مخابرات منطقه خراسان رضوی، در پاسخ به پیگیری شهرآرا این گونه پاسخ داد: مخابرات بابت نصب مجدد تلفن‌های سرقتی مبلغی از مشترکان دریافت نمی‌کند. در صورت سرقت کابل و اعلام خرابی به سامانه ۲۰۱۱۷، پرونده وارد فرایند بررسی شده و با تأمین کابل و تجهیزات، طبق نوبت در اولویت رفع خرابی قرار می‌گیرد. از شهروندان محترم درخواست می‌شود صرفا از مجاری رسمی اقدام به ثبت خرابی و پیگیری کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.