سیدرسول ابنالرضا در گفتوگو با شهرآرانیوز، درخصوص تأثیر فروشگاههای زنجیرهای لوازم خانگی بر بازار اظهار کرد: فروشگاههای زنجیرهای لوازم خانگی بازار را ورشکسته میکنند و بر حدود ۷ تا ۱۰ هزار فروشگاه تأثیر میگذارند. این فروشگاهها به مصرفکننده نیز ضربه میزنند.
وی افزود: اگر مردم قبل از مراجعه به این فروشگاهها به بازار هم مراجعه کنند و قیمت بگیرند و شرایط اقساطی را بررسی کنند، متوجه میشوند که اختلاف قیمت زیادی بین این فروشگاهها و بازار وجود دارد. ما میتوانیم تنها هفت درصد سود روی محصولات داشته باشیم، اما آیا این فروشگاهها با اینهمه تبلیغات تنها هفت درصد سود روی محصولات دارند؟
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد ادامه داد: در فروشگاههای زنجیرهای، کالا را لوکس و زیبا میکنند و تبلیغات غیرواقعی دارند که باعث میشود مردم بدون اطلاع از قیمت محصولات، به این فروشگاهها مراجعه کنند.
ابنالرضا بیان کرد: ما در مشهد مراکز فروش لوازم خانگی زیادی داریم. در خیابان کوشش، حدود ۲ هزار فروشگاه، در سرای بلور بیش از هزار فروشگاه و در پنجراه حدود هزار فروشگاه لوازم خانگی وجود دارند که مردم میتوانند این محصولات را با شرایط بهتر و قیمت پایینتری نسبتبه این فروشگاهها، خریداری کنند.
وی خاطرنشان کرد: چند نمونه از این فروشگاههای زنجیرهای در مشهد راهاندازی شد که متعلق به تولیدکننده بود. در این فروشگاهها به طور مثال یخچال دوقلو ۹۰ میلیون قیمت داشت که مردم میتوانستند در بازار ۶۰ تا ۷۰ میلیون خریداری کنند.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد اضافه کرد: این اختلاف زیاد در قیمت به این دلیل است که در بازار رقابت ایجاد میشود که قیمت را کاهش میدهد، اما در این فروشگاهها رقابت وجود ندارد و قیمت تولید است، در حالی که در بازار زیر قیمت هم میتوانند خریداری کنند. اگر مردم یکبار به فروشگاههای زنجیرهای لوازم خانگی مراجعه یا خرید کنند، متوجه میشوند که جز تبلیغات کاذب چیز دیگری نیست.