صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نحوه دریافت شهریه در مدارس هیئت امنایی

  • کد خبر: ۳۴۸۶۴۰
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۵:۲۸
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بر برخورد قاطعانه مدیران مناطق با تخلفات دریافت شهریه مدارس تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کلیه شاخص‌های موثر در تعیین نرخ شهریه مدارس غیر دولتی بررسی و اعمال شده است، گفت: در روند تعیین شهریه کلیه شاخص‌ها به تفکیک مورد بررسی قرار گرفته تا علاوه بر توجه به تاب آوری مردم، موسسان مدارس غیردولتی نیز بتوانند از عهده هزینه‌های جاری مدرسه برآیند، لذا شهریه مصوب هر مدرسه از تمام جوانب مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است و اخذ مبالغ مازاد به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست بنابراین مناطق و ادارات کل باید با نظارت جدی و مستمر در برابر تخلفات قاطعانه برخورد کنند.

وی با تاکید بر اینکه در سازمان از سه روش مختلف مدارس غیر دولتی مورد رصد و نظارت قرار می‌گیرد، اظهار کرد: بازدید‌های میدانی و سرزده، گزارشات مردمی و ثبت شکایت در سامانه از مهمترین روش‌های نظارتی در سازمان است.

محمود زاده با تاکید بر اینکه تخلفات پیرامون شهریه به غیر از تهران در تمامی استان‌های کشور بسیار محدود است، تصریح کرد: تنها در اندکی از مدارس غیر دولتی تهران تخلفاتی ممکن است، بروز کند که اولیای دانش آموزان با ارائه گزارش و مستندات می‌توانند از حقوق خود و سایرین دفاع کرده و در این راستا اداره مشارکت‌های استان‌ها و مدیران مناطق و شهرستان‌ها موظف هستند تا با بررسی و نظارت مستمر بدون اغماض با متخلفین برخورد کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با تاکید بر اینکه در مدارس هیئت امنایی برای مباحث درسی، واژه‌ای به اسم شهریه تعریف و جایگاهی ندارد، افزود: تنها وجوه دریافتی در مدارس هیئت امنایی فقط در قالب فوق برنامه‌های مصوب است و فوق برنامه با تصویب هیئت امنا، برنامه عمل مدیر مدرسه و اخذ مجوز قانونی قابلیت اجرایی دارد و رعایت کامل آئین نامه‌ها از سوی مدارس هیئت امنایی مورد تاکید است.

وی با تاکید بر نظارت دقیق بر روند عملکرد مدارس و مراکز غیردولتی و همچنین مدارس هیئت امنایی از سوی ناظرین در کشور، خاطرنشان کرد: کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مدارس از اولویت‌های وزارت آموزش‌وپرورش است و موسسان و مدیران مدارس باید با استفاده و ترویج فناوری‌های نوین و کاربرد هوش مصنوعی فرصت رشد و اعتلای ایران و نظام تعلیم وتربیت را بیش از پیش فراهم آورند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.