صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مخالفت شدید پلیس راهور مشهد با قطع برق در بزرگراه‌ها

  • کد خبر: ۳۵۳۰۰۴
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۰
رئیس پلیس راهور مشهد با بیان اینکه ۴۰درصد تصادفات فوتی در ساعات پایانی شب رخ می‌دهد، مخالفت شدید پلیس راهور با قطع برق در بزرگراه‌ها را اعلام کرد.
طنین همتی
خبرنگار طنین همتی

به گزارش شهرآرانیوز؛ کاهش روشنایی و تاریکی معابر شهری و حرکات مخاطره‌آمیز و رانندگی‌های پرخطر در ساعات پایانی شب، همواره یکی از دغدغه‌های اصلی در حوزه ایمنی ترافیک بوده است.

رئیس‌پلیس راهور مشهد در گفت‌و‌گو با شهرآرا، با اشاره به افزایش تصادفات در ساعات پایانی شب در برخی معابر، درباره آمار تصادفات چهارماهه ابتدایی امسال اعلام کرد که در این بازه زمانی شاهد کاهش ۶درصدی تصادفات منجر به فوت و کاهش ۱۶درصدی تصادفات جرحی در حوزه درون‌شهری بوده‌ایم که این کاهش، باوجود افزایش سفر‌های درون‌شهری و جابه‌جایی روزانه بیش از ۷میلیون نفر در سطح شهر مشهد رخ داده است.

سرهنگ محسن موسی‌آبادی این موفقیت را مرهون همکاری و همراهی شهروندان، زائران و مجاوران و همچنین هماهنگی و همدلی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان دانست. وی یکی از عوامل مهم در کاهش تصادفات را، تلاش‌ها و اقدامات پلیس، به‌ویژه برخورد قاطع با تخلفات حادثه‌ساز بیان کرد. موسی‌آبادی به تأثیر مثبت پویش «نه به تصادف» که در ابتدای سال، دولت و مسئولان کشوری و استانی راه‌اندازی کردند، اشاره و تأکید کرد که بدون همراهی و همکاری مردم و توجه به توصیه‌های پلیس راهنمایی‌ورانندگی، این کاهش آمار حاصل نمی‌شد.

۴۰درصد تصادفات فوتی در ساعات پایانی شب

رئیس پلیس راهور مشهد در ادامه به آمار نگران‌کننده‌ای از تصادفات در ساعات پایانی شب اشاره کرد و گفت: تقریبا بیش از ۴۰درصد از تصادفات فوتی ما در بازه زمانی ساعت ۱۰شب تا ۶صبح رخ می‌دهد.

وی علت این امر را خلوتی معابر و نیاز به همراهی بیشتر والدین دانست و افزود: اغلب جوانان و نوجوانان در ساعات پایانی شب، به ویژه در شب‌های پایان هفته، با حرکات مخاطره‌آمیز و رانندگی‌های پرخطر، مستعد بروز حوادث ترافیکی برای خود و سایر رانندگان هستند.

تمهیدات پلیس برای کاهش تصادفات شبانه

موسی‌آبادی درباره تمهیدات پلیس برای مقابله با این پدیده اظهار کرد: در ساعات پایانی شب، تیم‌های ما به‌صورت محسوس و نامحسوس و همچنین با استفاده از ظرفیت دوربین‌های سطح معابر، برای شناسایی و برخورد با متخلفان اقدام می‌کنند.

وی تأکید کرد: در صورت ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز، وسیله نقلیه به‌صورت سیستمی توقیف و با هماهنگی مرجع قضایی به پارکینگ منتقل می‌شود و پس از سپری شدن ۷۲ساعت و اخذ تعهدات لازم و پرداخت جرائم معوقه، وسیله نقلیه ترخیص خواهد شد. همچنین رانندگان پرخطر به کارگروه‌های آموزشی معرفی می‌شوند تا ضمن گذراندن کلاس‌های آموزشی، مدت توقیف وسیله نقلیه آنها براساس نظر مقام قضایی بیشتر شود.

توقیف ۷۰ تا ۱۰۰وسیله نقلیه پرخطر در هر شب

موسی‌آبادی در پاسخ به سؤالی درباره آمار توقیفی‌ها، بیان کرد: معمولا در ساعات پایانی شب، بیش از هفتاد تا صد وسیله نقلیه به صورت سیستمی و فیزیکی در سطح شهر توقیف می‌شوند.

تأثیر کاهش روشنایی معابر بر تصادفات

رئیس پلیس راهور مشهددرباره دغدغه‌های مربوط به کاهش روشنایی معابر با توجه به محدودیت‌های برقی گفت: در بحث تصادفات، خوب دیدن و خوب دیده شدن بسیار حائز اهمیت است. وی افزود: جلسات متعددی با اداره برق برگزار و درخواست شده است که در نقاط حادثه‌خیز، ازجمله معابر پرپیچ‌وخم و نقاط کور، روشنایی بیشتری تأمین شود.

وی با اشاره به اینکه پلیس به‌شدت با قطع برق در بزرگراه‌ها مخالف است، تأکید کرد: تا حد ممکن هماهنگی‌های نسبی را لحاظ کرده‌ایم. عزیزان نیز همکاری لازم را دارند، ولی درمجموع ما به‌عنوان پلیس با قطعی برق در معابر بزرگراهی به‌شدت مخالف هستیم؛ زیرا با جان انسان‌ها سروکار دارد.

سرهنگ موسی‌آبادی در پایان ابراز امیدواری کرد که با همکاری مردم و مسئولان، گام‌های مؤثری در راه پیشگیری از وقوع تصادفات، به‌ویژه در ساعات پایانی شب، برداشته شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.