صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

از وعده تا عمل | سرنوشت متروی گلبهار_مشهد در ۱۴ سال گذشته

  • کد خبر: ۳۵۶۴۲۷
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۴ - ۰۹:۲۸
  • ۱۲
پس از گذشت بیش از ۱۴ سال از آغاز عملیات اجرایی متروی گلبهار–مشهد، این پروژه همچنان نیمه‌تمام مانده و طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی تنها ۴۰ درصد پیشرفت داشته است؛ موضوعی که در حالی مطرح می‌شود که وعده‌های مکرر مدیران پیشین و فعلی برای تکمیل و بهره‌برداری این خط، هنوز به سرانجام نرسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا جعفری مدیرعامل سابق شرکت عمران شهر‌های جدید ایران، خردادماه سال ۱۴۰۱ گفته بود: ترویج و توسعه شهرک سازی در بخش دولتی و خصوصی به عنوان رکن سوم نظام سکونت گاهی کشور و دسترس پذیری و توسعه حمل‌ونقل انبوه و سریع ریلی و جاده‌ای میان شهر‌های جدید و شهر‌های مادر نیز از دیگر اقداماتی است که در دستور کار شرکت عمران برای سال جاری قرار دارد.

وی بیان کرد: تکمیل و بهره برداری از مترو شهر‌های جدید بهارستان، گلبهار، پرند و احداث و بهره برداری از قطار‌های حومه‌ای شهر‌های جدید اندیشه و صدرا در برنامه شرکت عمران شهر‌های جدید برای افق سال ۱۴۰۴ قرار دارد و اقدامات لازم برای پیشبرد احداث متروی شهر‌های جدید فولادشهر، مجلسی و پردیس نیز انجام خواهد شد.

وی با اعلام این‌که با ایجاد شرایط مناسب تونل و مسیر دسترسی به شهر جدید علوی نیز تا سال ۱۴۰۴ تکمیل خواهد شد، اظهار کرد: احداث و بهره برداری از محور‌های دسترسی شهر جدید پرند به آزادراه غدیر و محور‌های دسترسی شهر جدید بهارستان و مجلسی به کنارگذر اصفهان از دیگر برنامه‌های شرکت عمران شهر‌های جدید در افق ۱۴۰۴ خواهد بود.

بهمن ماه سال قبل شهرام ملکی مدیرعامل کنونی شرکت عمران شهر‌های جدید ایران از از تأمین اعتبار ۲۵۵ میلیارد تومانی برای دو پروژه متروی گلبهار-مشهد و اصفهان-بهارستان خبر داده و گفته بود: ۱۶۵ میلیارد تومان از این اعتبار به مترو گلبهار-مشهد و ۹۰ میلیارد تومان به متروی اصفهان-بهارستان اختصاص یافته است.

وی از توافق اولیه با قرارگاه خاتم‌الانبیا برای تکمیل روسازی متروی گلبهار خبر داد و افزود: پل امام رضا (ع) در گلبهار با هزینه‌ای بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان آماده افتتاح بوده و تونل متروی گلبهار به طول ۴.۵ کیلومتر نیز تکمیل شده است.

شایان ذکر است که حدود ۳ سال و ۳ ماه از اظهارنظر مدیرعامل سابق شرکت عمران شهر‌های جدید می‌گذرد و وزارت راه و شهرسازی در جدیدترین گزارش از پروژه مترو گلبهار اعلام کرده است: در شهر‌های جدید رویکرد و سیاست تقویت حمل و نقل عمومی و اتصال شهر‌های جدید به کلانشهر‌ها را اولویت قرار داد و در تحقق آن اهتمام ورزید. پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه مترو گلبهار - مشهد و بهارستان- اصفهان متناسب با اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای بخشی از تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی در این بخش است.

حدود ۱۴ سال از آغاز عملیات اجرایی مترو گلبهار-مشهد می‌گذرد.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
محمد خاتمی
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۷
ادمین محترم شما میگویید به نظراتی که حاوی توهین و ...باشد اجازه انتشار نمی‌دهید درحالی که به راحتی کسی که به رئیس جمهور اسبق ملعون میگوید اجازه انتشار داده اید
مانده این قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دم خروس را
نظر مربوطه حذف شد
negin
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۶
یا فرقی نداره برای مردم گلبهار و همچنین مسیولین این شهرکه کاری انجام بدن یا واقعا دستهای تو کاره که عمدا به عقب میاندازن کارو نمیخوان گلبهار پیشرفتی داسته باشه و رفاهی شامل حال مردم گلبهار که اکثرا اپارتمان نشین و قشر پایین جامعه هستن نصیبشون بشه و الا چطور خط سه قطار شهری مشهد با اون سرعت داره پیش میبره در صورتیکه ریلهای قطار
گلبهار رو زمینه نه زیر زمین هم کار راحتتره هم هزیپه کمتر داره
ایران قوی
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۶
مردم غزه نون ندارن بخورن اونوقت شما فکر مترو هستید خجالت هم‌خوب چیزیه، ما که برای اربعین رفتیم پابوس آقا و خدا رو شکر ایرانیها با عزت و افتخار پذیرایی شدن در جهان اسلام سربلند هستیم و مترو هم به وقتش ساخته میشه فعلا در حال جنگ هستیم و مطرح شدن لین حرف ها صرفا به وحدت ضربه میزنه به نظرم
سوگل
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۶
ای بابا ما رو کشتند از بس گفتند سال دیگه مترو درست میشه
خسن
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۶
هیچ پیشرفتی ندارن الکی میگن ما تو گلبهاریم داریم میبینیم
جواد
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۶
بین حرف و عمل مسئولین، فاصله زیاد است ...؛ در این بین، عمر مردم است که به هدر می رود.
شهروند گلبهار
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۶
تو این ۱۴ سال فقط وعده ودرحد حرف بوده وهنوز ساکنان گلبهار با سختی ومشققت رفت وآمد میکنند محص رضای خدا کاری کنید وبه داد اهالی گلبهار برسید
رضا
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۶
بله.... وعده های بی انتها و پروژه های ناتمام .... تو ۱۴ سال ۴۰درصد پیشرفت کرده ۱۴ سال بعد ۸۰ درصد و اون ۲۰ درصد مابقی هم که دیگه به عمر ما وصال نمیده....فقط مبلغ تخصیص یافته رو به هر کی بگین خنده اش میگیره... چیزی به نوک قله نمونده نباید خسته شیم
بصیرت
۰۴:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۶
پروژه سرکاری
سیدغلامرضا بحرینی
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۵
با درود وسلام به مسئولین ارشد مشهد و استان
واقعا برای کلانشهری مثل مشهد ،،جاده چناران به مشهد با حجم ترافیک سنگین وحضور شهرکهای صنعتی مایه خجالت است چرا درسرمایه گذاری از متروی گلبهار به مشهد از آستان قدس رضوی کمک نمی گیرید ؟ ۱۴ سال انتظار مردم از این پروژه باعث دلسردی ونا امیدی از نظام شده است چنین پروژه ای درهریک از کشورهای همسایه عربی مثل امارات و قطر درکمتر از یکسال انجام می پذیرد ولی درایران مایه تاسف و حسرت است این طرح و پروژه نیاز به اقدام وحرکتی منسجم و انقلابی دارد وبا سیستم های اداری و مالی وبودجه های مصوب معمول غیر موثر قابل اجرا نیست چرا مسئولین بلند پایه استان نسبت به این تاخیر های کشنده ونا امید کننده بی تفاوت وکم اثر هستند ؟ مردم مستضعف و مظلوم با یک امیدی در گلبهار زندگی میکنند ؟ ترا بخدا هرچه زودتر به دادشان برسید واین پروژه را درالویت اول استان قرار دهید !!!!!!!!
ناشناس
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۵
اگه کمتر این وسط بخورن میتونن سر موقع هر پروژه ای رو تموم کنن
احمدی
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۵
مشهد با سرعت تمام پل های غیر هم سطح میزنند و خطوط مختلف قطار شهری میزنند ولی متروی گلبعار به مشهد بعد از ۱۴ سال ۴۰ درصد پیشرفت داشته شاید به درد فرزندان ما یا نوه هایمان بخورد