صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اورژانس ۱۱۵ مشهد: آمار مزاحمت‌های تلفنی ۴ درصد افزایش یافته است | نوسازی ناوگان آمبولانس مشهد بالاتر از میانگین کشوری + فیلم

  • کد خبر: ۳۵۹۷۱۶
  • ۲۹ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۲:۱۶
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش چهاردرصدی مزاحمت‌های تلفنی برای ۱۱۵ خبر داد.

دکتر علی یزدانی در حاشیه مراسم پنجاهمین سالگرد تأسیس اورژانس کشور، در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهرآرانیوز، با اشاره به آخرین وضعیت ناوگان اورژانس ۱۱۵ مشهد عنوان کرد: در حال حاضر نمی‌توان گفت وضعیت تجهیزات اورژانس بیمارستانی مشهد مطلوب است، اما از میانگین کلی کشور بالاتر هستیم.

وی به وضعیت خاص مشهد اشاره کرد و افزود: برای اورژانس، تمام روز‌های سال ویژه و عملیاتی هستند، اما در مشهد معمولاً بین ۸۵ تا ۹۰ روز، مناسبت‌های ویژه، اهمیت مأموریت‌های ما و آماده‌باش ما را افزایش می‌دهد. این در حالی است که اورژانس ۱۱۵ مشهد به طور متوسط و سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تماس را دریافت و نسبت‌به ارائه خدمات اقدام می‌کند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به بازآماد آمبولانس‌های تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ادامه داد: سال گذشته، مجموعاً ۵۰ دستگاه آمبولانس بازآماد شد و مجدداً وارد ناوگان اورژانس ۱۱۵ مشهد گردید.

یزدانی با اشاره به آخرین وضعیت ناوگان اورژانس ۱۱۵ مشهد عنوان کرد: در حال حاضر، اورژانس پیش‌بیمارستانی ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارای ۱۸۰ دستگاه آمبولانس، ۳۱ دستگاه موتورلانس، یک فروند هلیکوپتر امداد و دو اتوبوس‌آمبولانس است که با این امکانات، سالانه ۴۰۰ هزار مأموریت انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث تجهیزات پزشکی، موفق شدیم دستگاه کاردیولوژیک را به ناوگان اورژانس مشهد بیفزاییم که این دستگاه در بحث کمک‌های اولیه حمله قلبی، با گرفتن نوار قلب و ارسال آن به مرکز فرماندهی اورژانس، آخرین وضعیت بیمار نیازمند به درمان اورژانسی را رصد می‌کند.

رئیس اورژانس ۱۱۵ مشهد درخصوص وضعیت منابع انسانی نیز گفت: در حال حاضر، کارشناسان و تکنسین‌های تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش یافته است. در گذشته، به ازای هر پایگاه اورژانس، تقریباً ۵.۵ نفر مشغول به فعالیت بودند که این عدد در حال حاضر به ۷ نفر به ازای هر پایگاه ارتقا یافته است. همچنین با برگزاری آزمون استخدامی در شهریورماه سال جاری، زمینه استخدام ۳۵۰ تکنسین جدید فراهم شده است که نتایج آزمون تا آذر سال جاری اعلام و این تعداد نفر نیز به حوزه پزشکی ما اضافه خواهند شد تا مشکل نیروی انسانی نیز برطرف شود.

یزدانی درباره آمار مزاحمت‌های تلفنی نیز تصریح کرد: متأسفانه با افزایش چهاردرصدی آمار تماس‌های مزاحمت با اورژانس ۱۱۵ مشهد مواجه هستیم که این تماس‌های مزاحمت‌آمیز باعث خروج یک دستگاه آمبولانس از چرخه خدمات، بین یک ساعت تا یک‌ ساعت‌ و ۳۰ دقیقه می‌شود و از شهروندان عزیز می‌خواهیم از تکرار چنین‌شیطنت‌هایی پرهیز کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارای ۱۶۵۰ نیروی ستادی و عملیاتی است که این تعداد نفرات مأموریت‌های اورژانس، مرکز پایش سلامت درمانی با هماهنگی ۱۷ هزار بیمار و همچنین مرکز EOC، برای رصد اقدامات درمانی و پزشکی را راهبری و مدیریت می‌کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.