صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ظریف: طرح فنلاند در خصوص خلیج فارس مشابه ایران است

  • کد خبر: ۳۶۴۹
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷
وزیر امور خارجه ایران گفت: فنلاند از گذشته طرحی برای گفتگو درخصوص خلیج فارس داشت که تقریبا مشابه طرحی است که از سوی ایران مطرح شده است.

به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از ایرنا، محمدجواد ظریف در بدو ورود به هلسینکی درجمع خبرنگاران  تصریح کرد: چند سال پیش به هلسینکی آمدم و طرح مجمع گفتگو‌های منطقه‌ای در خلیج فارس را مطرح کردیم، فنلاندی‌ها همیشه به این موضوعات علاقه داشتند.

وی با اشاره به گفتگو درخصوص مسائل منطقه‌ای با مقام‌های کشور‌های فنلاند، سوئد و نروژ افزود: این سه کشور در حوزه موضوعات منطقه‌ای ما فعال هستند، سوئد مسئولیت اولین اجلاس یمن را بر عهده داشت و همچنین نروژ به دنبال برگزاری اجلاسی درباره افغانستان است.

وزیر امور خارجه گفت: گفتگو با این سه کشور در باره مسائل منطقه‌ای ضرورت دارد.

وی افزود: امروز شرایط منطقه‌ای ما ویژه است و باید در این زمینه مشورت‌های گسترده‌ای انجام شود.

ظریف ارتباط با اتحادیه اروپا را مهم خواند و تصریح کرد: اتحادیه اروپا تعهداتی در چارچوب برجام دارد که باید آن‌ها را اجرا کند، لذا گفتگو در این باره لازم است.

وی با اشاره به سفر روز یکشنبه خود به کویت و گفتگو با مقام‌های این کشور، گفت: در این مرحله سفر به فنلاند، نروژ و سوئد انجام می‌گیرد، در مرحله دوم در سفر به چندین کشور در آسیا گفتگو‌ها را ادامه می‌دهیم.

وزیر امور خارجه ایران گفت: در آستانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و با توجه به شرایط ویژه کنونی انجام هماهنگی حائز اهمیت و ضروری  است.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.