صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان ‌رضوی گفت: خراسان رضوی با 94 موزه فعال در جایگاه دوم موزه‌های کشور قرار دارد.
گروه جامعه شهرآرانیوز | ابوالفضل مکرمی‌فر با بیان این مطلب اظهار کرد: در ایران بیش از ۷۰۰ موزه فعال است و استان خراسان رضوی حدود ۱۴ درصد از این موزه‌ها را به خود اختصاص داده و ۱۲ موزه دیگر هم در حال تکمیل و تجهیز و گاهی بازپیرایی است که به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: ۶ موزه از ۱۲ از این موزه با پیشرفت ۸۵ درصدی تا پایان سال افتتاح و بهره‌برداری می‌شود و ساخت بقیه این موزه‌ها هم در سال آینده به پایان خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: با افتتاح و بهره‌برداری از این موزه‌ها در مجموع تعداد موزه‌های استان تا پایان امسال به رقم ۱۰۰ خواهد رسید.

وی افزود: موزه دیگری با پیشرفت ۶۰ درصد در حال ساخت است که در صورت تأمین و تخصیص اعتبار هم‌زمان با روز جهانی موزه‌ها در ۲۸ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد.

مکرمی‌فر گفت: اکنون شهر‌های گناباد، تربت‌حیدریه، بردسکن، رشتخوار، خواف، تایباد، تربت‌جام، فریمان، مشهد، طرقبه و شاندیز، چناران، سبزوار، قوچان، درگز و کلات دارای موزه هستند و با افتتاح موزه در شهر‌های کاشمر، خلیل‌آباد، بجستان، بایگ و کاخک، آن‌ها نیز صاحب موزه می‌شوند. همچنین به شهر‌های گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، تایباد و فریمان موزه افزوده می‌شود.

وی یادآور شد: تحقق «هر شهر یک موزه» از برنامه‌های آینده این اداره کل است که در صورت تأمین و تخصیص اعتبار لازم اجرا می‌شود.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.