صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ایمن‌سازی بیمارستان تأمین اجتماعی شهر مشهد

  • کد خبر: ۳۷۰۷۶۵
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۸
آمار‌ها نشان می‌دهد که در پنج سال اخیر، دوازده بیمارستان و مرکز درمانی در کشور گرفتار آتش‌سوزی شده‌اند که با وجود فرسودگی زیرساخت‌های اصلی مراکز درمانی، ممکن است سوانح مشابهی برای بیمارستان‌های مشهد تکرار شود.
مهدیه قمری
خبرنگار مهدیه قمری

به گزارش شهرآرانیوز؛ نوبت‌دهی سریع و ایمن‌سازی بیمارستان‌ها از مهم‌ترین مواردی است که معمولا باید در دستورکار این مراکز درمانی قرار بگیرد. آمار‌ها نشان می‌دهد که در پنج سال اخیر، دوازده بیمارستان و مرکز درمانی در کشور گرفتار آتش‌سوزی شده‌اند که با وجود فرسودگی زیرساخت‌های اصلی مراکز درمانی، ممکن است سوانح مشابهی برای بیمارستان‌های شهرمان تکرار شود. در این میان، مدتی است که ایمن‌سازی در برخی بخش‌های بیمارستان فارابی مشهد در حال انجام است. علاوه بر این طی سال‌های اخیر، این بیمارستان در حوزه نوبت‌دهی اقداماتی انجام داده که توانسته است تا حدودی مشکل نوبت‌دهی را برطرف کند.

ایمن‌سازی بیمارستان فارابی به‌طور اتوماتیک

رئیس بیمارستان فارابی مشهد در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهرآرا با اشاره به اینکه این بیمارستان براساس مهندسی جدید ساخته شده است و نیاز زیادی به ایمن‌سازی ندارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه تمام بیمارستان‌های شهر تا پایان امسال ملزم شده‌اند به سیستم ایمنی اطفای حریق مجهز شوند، از این رو، در بیمارستان فارابی نیز این تجهیز در حال انجام است.

کیومرث افسری با بیان اینکه ایمن‌سازی در بیمارستان فارابی به‌طور اتوماتیک انجام می‌شود، یادآور شد: ما نمی‌توانیم با این حجم از بیمار، بخش‌هایی را که در حال ایمن‌سازی است تعطیل کنیم، ازاین‌رو تمام بخش‌ها در حال فعالیت و ارائه خدمات به بیماران هستند.

انجام روش‌های مختلف نوبت‌دهی

رئیس بیمارستان فارابی با اشاره به اینکه در حال حاضر نوبت‌دهی در این بیمارستان در قالب چند روش انجام می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر مشکل ما، نوبت‌دهی نیست، بلکه مشکل این است که تعداد زیادی از بیماران فراتر از ظرفیت بیمارستان فارابی، از پزشکان، نوبت می‌خواهند.

افسری ادامه داد: ظرفیت بیمارستان فارابی در نوبت‌دهی بین هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۳۰۰ نفر به طور روزانه است، اما بیماران روزانه بیش از ۴ هزار نوبت درخواست می‌کنند.

وی اضافه کرد: اولین روش نوبت‌دهی در بیمارستان فارابی، تماس با شماره ۳۸۰۱۵ است که پس از اتصال، بیمار یا همراه او به بخش‌های مختلف متصل می‌شود و می‌تواند از این طریق نوبت خود را دریافت کند.

به گفته رئیس بیمارستان فارابی، روش دوم نوبت‌دهی، استفاده از نظام ارجاع است. این روش زمانی اجرا می‌شود که بیمار به سایر درمانگاه‌های تأمین اجتماعی در سطح شهر برود، اما پزشک تشخیص دهد که لازم است بیمار برای درمان تخصصی‌تر نزد متخصص برود، از این رو به‌طوراتوماتیک، نوبت بیمار را در بیمارستان فارابی برایش دریافت می‌کند.

افسری با اشاره به اینکه روش نظام ارجاع بهترین مدل برای بیمارانی است که می‌خواهند سریع‌تر نزد پزشک متخصص بروند، بیان کرد: روش سوم دریافت نوبت از طریق سایت اینترنتی این بیمارستان است. همچنین بیماران می‌توانند از طریق حضور در اورژانس و تشخیص پزشک این بخش، نوبت خود را از بیمارستان فارابی به‌عنوان روش چهارم دریافت کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر رشته‌های تخصصی در بیمارستان فارابی وجود دارد، یادآور شد: مشکل اصلی ما در حوزه نبود پزشک متخصص ارتوپد و جراحی اعصاب است که باعث شده بیماران با فاصله زیاد بتوانند نوبت دریافت کنند، ما برای رفع این مشکل از طریق جذب پزشک مهمان، سعی کرده‌ایم فواصل دریافت نوبت بیماران را کاهش دهیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.