به گزارش شهرآرانیوز، در پی یک آخر هفته ناامیدکننده برای تیم فِراری در گرندپری فرمول یک برزیل (سومین مسابقه بدون امتیاز این تیم در فصل جاری) که باعث سقوط فراری به رتبه چهارم جدول سازندگان شد، جان الکان، رئیس این شرکت، در گفتوگو با شبکه «اسکای ایتالیا» از طراحان و مهندسان تمجید و در عین حال از رانندگان و تیم استراتژی انتقاد کرد.
رئیس فراری گفت: رانندگان ما باید تمرکزشان را روی رانندگی بگذارند و کمتر حرف بزنند، چون هنوز مسابقات مهمی پیشِرو داریم و گرفتن مقام دوم غیرممکن نیست. وقتی فراری متحد باشد، نتیجه میگیرد.
اما سخنان او نه تنها باعث اتحاد نشد، بلکه واکنش تند بسیاری از کارشناسان را در پی داشت. خبرنگار ایتالیایی، «لئو تورینی»، که سالهاست به درون ساختار مارانلو دسترسی نزدیک دارد، در یادداشتی تند نوشت:
تورینی در ادامه افزود: «اگر رئیس جوان واقعاً فکر میکند مشکل فراری، رانندگان پرحرف هستند، بهتر است مشاوران و مدیرانش را تغییر دهد. از دوران شوماخر و رایکونن تا امروز، مشکل اصلی در مدیریت و تصمیمگیری است، نه در همیلتون یا لکلرک.
شارل لکلرک، بدون اشاره مستقیم به سخنان الکان، در پستی در شبکههای اجتماعی نوشت: ناامیدکننده است که در این مقطع حساس فصل، تقریباً بدون امتیاز به خانه برگردیم. از اینجا به بعد مسیر سختی در پیش است و تنها اتحاد میتواند ما را نجات دهد. ما همیشه تا آخرین لحظه میجنگیم.
لوئیس همیلتون نیز نوشت: این نتیجهای نبود که میخواستیم. ناامیدکننده است، مخصوصاً بعد از پیشرفتهای اخیر، اما ما ادامه میدهیم. من به تیمم و خودم ایمان دارم. هیچوقت تسلیم نمیشوم؛ نه حالا، نه هرگز!
در ادامه ماجرا، برخی رسانهها گزارش دادند که الکان قصد دارد از شبکه «اسکای ایتالیا» به دلیل «تحریف عمدی اظهاراتش» شکایت یک میلیارد دلاری تنظیم کند.