به گزارش شهرآرانیوز، از عصر فردا (چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۴) نمایشگاه بینالمللی مشهد بهصورت همزمان میزبان سه رویداد نمایشگاهی خواهد بود. مجموعه اکسپوی مشهد پس از ۲۲ روز وقفه در تقویم نمایشگاهی پاییز، دوباره پرقدرت به عرصه اقتصاد و تولید بازگشته و اکنون قرار است بهطور همزمان از سه نمایشگاه در حوزههای سلامت و پزشکی، نساجی و صنعت چرم میزبانی کند. در واقع، این سه رویداد متمرکز بر حوزههای سلامت، نساجی و صنعت کیف و کفش است که تا ۱۵ آذرماه همهروزه از ساعت ۱۶ تا ۲۱، فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی تولیدکنندگان و توسعه همکاریهای داخلی و بینالمللی خواهد بود.
نخستین رویدادی که فردا قرار است غرفههایش را پیش چشم هزاران بازدیدکننده برپا کند، بیستمین نمایشگاه تخصصی جامع سلامت است. از ۱۲ تا ۱۵ آذرماه به محوریت سالن عطار، ۲۲۰۰ مترمربع فضا به ۲۰ شرکت از خراسان رضوی و ۵۲ شرکت از سراسر کشور اختصاص خواهد یافت تا جدیدترین محصولات خود در حوزههای تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، بیمارستانی، دندانپزشکی، گردشگری سلامت، توانبخشی، سالمندی و دارو را عرضه کنند.
دومین رویدادی که فردا قرار است اکسپوی مشهد از آن میزبانی کند، ششمین نمایشگاه تخصصی صنعت نساجی، پوشاک و منسوجات خانگی است که از ۱۲ تا ۱۵ آذرماه در ۳۰۰۰ مترمربع فضای سالن بزرگ فردوسی برپا خواهد بود و فرصتی برای معرفی دستاوردهای حوزه نخ، پارچه، رنگرزی، تکمیل، چاپ، ماشینآلات نساجی، دوخت، تولید پارچه تریکو، گردبافی، نخ DTY، ماشینسازی و چرخ خیاطی توسط ۱۴ شرکت از خراسان رضوی و ۱۶ شرکت از تهران و اصفهان است.
سومین رویداد از روزهای شلوغ نمایشگاه بینالمللی مشهد نیز به شانزدهمین نمایشگاه تخصصی کیف و کفش، محصولات پوست و چرم، ماشینآلات و مواد اولیه اختصاص پیدا کرده که آن هم از ۱۲ تا ۱۵ آذرماه در سالن مفاخر برپا خواهد بود و ۲۶ شرکت از خراسان رضوی و ۱۷ شرکت از استانهای اردبیل، تبریز و اصفهان میتوانند در حوزههای کیف، کفش زنانه و مردانه، زیره کفش، کمربند، رولفوم، دستگاههای لیزر و ماشینسازی با یکدیگر به رقابت بپردازند.
به گفته ناصر توکلیانفر، سرپرست نمایشگاه بینالمللی مشهد اگرچه هر سه رویداد در بازه زمانی یکسانی برگزار میشوند، اما نمایشگاه تخصصی کیف و کفش یک تفاوت عمده با دو رویداد دیگر دارد و آن، ساعات برپایی غرفهها از ساعت ۱۰ تا ۱۸ است.
وی این را هم گفت که هدف اصلی میزبانی از این سه رویداد، حمایت از تولید داخلی، تقویت ارتباطات صنعتی و توسعه بازارهای صادراتی است و نشان صادق این تلاش نیز در حضور هیئتهای تجاری عراق و افغانستان در آیین افتتاحیه و البته برگزاری ورکشاپ تخصصی نساجی و هشتمین سمینار تخصصی مد و لباس ایران در حاشیه این نمایشگاه سهروزه است.