صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شاخص کل بورس امروز ۱۹ مرداد | پرواز ۴۴ هزار واحدی شاخص

  • کد خبر: ۳۸۱۰۶
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
بعد از تعطیلی ۳ روزه بازار سرمایه و در سایه خبر گشایش اقتصادی رئیس جمهور امروز هیجان خرید در بازار سرمایه حرف اول را می‌زد و باعث شد شاخص کل ۲.۱۷ درصد رشد کند.
گروه اقتصاد/شهرآرانیوز، امروز در پایان زمان پنجره اصلی معاملات، شاخص کل با ۴۴۲۲۳ پله صعود معادل ۲.۱۷ درصد رشد را تجربه کرد و فاصله خود را از مقاومت ۲ میلیون واحدی بیشتر کرد و به سطح ۲ میلیون ۷۸ هزار واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با ۱۵۰۵ پله صعود معادل ۰.۲۸ درصد رشد را تجربه کرد و به سطح ۵۳۳ هزار واحدی رسید.

در سایه ریزش نماد‌های شاخص ساز طی هفته گذشته امروز اقبال معامله گران به نماد‌های بزرگ شاخص ساز بیشتر بود و همین باعث شد که شاخص کل رشد بیشتری را نسبت به شاخ هم وزن تجربه کند. همچنین انتشار خبر عرضه صندوق دارا دوم در ابتدای شهریور ماه باعث شد که ۴ نماد اصلی این صندوق یعنی «شپنا»، «شبندر»، «شتران» و «شبریز» صف خرید شوند و همین ۴ نماد در رشد شاخص تاثیر گذاشتند.

در مجموع طی معاملات امروز در دو بازار بورس و فرابوس ۲۸۰ نماد در قیمت‌های مثبت و ۳۳۷ نماد در قیمت‌های منفی معامله شدند. در جریان معاملات امروز بورس تا پایان ساعت ۱۴ در بازار نقدی بورس تهران ۹ میلیارد و ۴۳ میلیون برگ سهم به ارزش ۱۷ هزار و ۶۱ میلیارد تومان داد و ستد شد. همچنین در بازار نقدی فرابورس نیز ۲ میلیارد و ۸۱۵ میلیون برگه سهم به ارزش ۷ هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان معامله شد.

در این گزارش نماد‌های موثر بر شاخص کل و نماد‌هایی که بیشترین رشد را امروز تجربه کردند را برایتان لیست کرده‌ایم که در ادامه می‌بینید.

نماد‌هایی که امروز بیشترین رشد را تجربه کردند:
 
 
 
نمادهای موثر بر شاخص کل بورس:
 
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.