صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پژو «۲۰۷i» جدید معرفی شد + تصاویر و مشخصات فنی

  • کد خبر: ۳۹۷۵۷
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
  • ۱۰
«پژو ۲۰۷ i» که در واقع همان ۲۰۶ پلاس (در بازار‌های جهانی) است، در ایران با سطح تجهیزات استاندارد و جعبه دنده دستی و اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، پژو ۲۰۷ i همان ۲۰۶ پلاس بازار آفریقا و آمریکای جنوبی به حساب می‌آید. این خودرو به صورت محدود در بازار اروپا هم عرضه شده و در بازار کشورهایی، چون ایران و چین با نام ۲۰۷ شناخته می‌شود. البته که ایران خودرو و پژو، نام «۲۰۷ i» (۲۰۷ آی) را برای این خودرو در بازار کشور برگزیدند. پیش از آغاز تحریم‌های دور اول آمریکا و ترک پژو از بازار ایران، ۲۰۷ i در دو تیپ دنده‌ای و اتوماتیک عرضه می‌شد. نمونه اولیه این هاچ بک تا سال ۱۳۹۱ در ایران خودرو تولید شد و وابستگی مدل اولیه به قطعات خارجی بیشتر از نسخه فعلی بود.

 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پژو ۲۰۷ i سری اول، داشتن سامانه برقی اصلی PSA در خود بود که به مراتب با خطای کمتری نسبت به نمونه‌های فعلی مواجه می‌شد و از سویی قابلیت ارتقا در آن دیده شده بود. به عنوان مثال این امکان فراهم بود (و همچنان هم امکان پذیر است) که پژو ۲۰۷ i سری اول را در نمونه‌های دنده‌ای و اتوماتیک به صورت رسمی به سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سنسور نور و باران، کیسه هوای جانبی جلو، کروز کنترل و محدود کننده سرعت مجهز کرد.

به تازگی گروه صنعتی ایران خودرو مشخصات «پژو ۲۰۷ i» جدید را بر روی وبسایت «ایکوپرس» منتشر کرده است. نمونه جدید این هاچ بک، از نظر فنی و امکانات متفاوت با نسخه‌های فعلی است و گویا ایران خودرو برنامه دارد تا پایان سال جاری ۲۰۷ i جدید را به بازار عرضه کند.

 

موتور پژو ۲۰۷i

با آغاز تولید نسخه ارتقا یافته پیشرانه TU۵ که با نام EC۵ عرضه خواهد شد، ایران خودرو برنامه دارد تا به مرور زمان این موتور ۱٫۶ لیتری را جایگزین نمونه قبلی کند.

با توجه به اینفوگرافی منتشر شده از نسخه جدید ۲۰۷ i، مشخص است که بزودی این خودرو به پیشرانه ۱٫۶ لیتری EC۵ با قدرت ۱۱۰ اسب بخار و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز می‌شود. همچنین فعلا قرار است تا این پیشرانه با جعبه دنده دستی ۵ سرعته بر روی ۲۰۷ i ارتقا یافته نصب شود. پیشرانه EC۵ نسبت به TU۵ دارای پمپ روغن متغییر، زمان بندی هوشمند سوپاپ ها، استاندارد آلایندگی پایه یورو ۵ و چند برتری دیگر است و در بحث استهلاک عملکرد بهتری نسبت به نمونه قدیمی دارد.

 

در نسخه ارتقا یافته پژو ۲۰۷ i امکانات زیر دیده می‌شود:

  • سقف شیشه‌ای پانورامیک با سایه بان دستی
  • تریم داخلی چرم و پارچه
  • پشتی صندلی‌های جلوی برقی
  • تهویه اتوماتیک
  • فرمان کمکی برقی EPS
  • کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
  • کروز کنترل
  • ترمز جلو و عقب دیسکی
  • کفی اتاق و صندوق سه بعدی
  • کیسه هوای جلو (جانبی آپشن)
  • رینگ آلومینیومی
  • استاندارد ایزوفیکس صندلی‌ها
  • سنسور پارک و دوربین عقب
  • نمایشگر ۷ اینچی

 

 

باید به این نکته اشاره کرد که در بازدید اخیر اعضای کمیسیون صنایع مجلس و اصحاب رسانه از خطوط تولید ایران خودرو، پژو ۲۰۷ i پانورامیک در نسخه عادی مونتاژ می‌شد و پیشرانه TU ۵ بر روی آن نصب می‌گردید. برای همین احتمال آن زیاد است که ۲۰۷ i با پیشرانه EC ۵ و امکانات جدید در مرحله اول به دست مشتریان نرسند و مانند دنا پلاس توربو اتوماتیک L ۳ به عنوان پروژه‌ای در دست انجام تعریف شده باشد.

پیش از این نیز اعلام شده بود که ایران خودرو برنامه ارتقا فنی و امکاناتی را برای پژو ۲۰۷ i دارد و با توجه به انتخاب پیشرانه EC ۵، احتمال نصب جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته نیز بر روی آن داده می‌شود. همچنین پروژه‌هایی هم در زمینه تجهیز این خودرو کلاس B به سنسور نور، سنسور باران، سنسور باد لاستیک، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی و… در دست انجام است.

 

 

پیشرانه EC۵ نسبت به TU۵ دارای پمپ روغن متغییر، زمان بندی هوشمند سوپاپ ها، استاندارد آلایندگی پایه یورو ۵ و چند برتری دیگر است و در بحث استهلاک عملکرد بهتری نسبت به نمونه قدیمی دارد.


منبع: اسب بخار و خودرونویس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
علی
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
خانواده ۲۰۶و۲۰۷ همش یکی هست فقط اسمش را عوض کردن پیکی اتاقش ازین جادار تر است کسی که این پژو ها را بگیره پیکی بگیره بهتره چون هم استلاکش هم مصرفش
کمه
یک شهروند
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
از قدیم گفتن، .ر همون .ره، فقط پالانش عوض شده!!!
بجای نقطه، خ بذارید!!!
یک شهروند
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
والا از قدیم گفتن، خر همون هره، پالونش عوض شده!!!
فرامرز فتوحی
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
خیلی جالبه پول207رومیدیم 206سوارمیشیم.
Morteza
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
اینها توی موزه فرانسه هستند توی این هنوز تولید میشه به قیمت خون ننه باباشون به ملت ایران میندازند
ا.م.ک.ن
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
سلام خسته نباشید.
دوتا سوال داشتم
اینکه این ماشین صندوقدار هست یا خیر و قیمت احتمالی چقدر میشه؟
اسی
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
تااحمق درجهان است مفلس درنمی ماند نخرید ببینید چی میشه خودمون سرهمدیگه مشکونیم برای ثبت نام اشغال خودرو
عبدالرضا غیایی شاملو
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
بجای تحقیق و فناوری در زمینه تولید خودروهای داخلی جدید و با کیفیت کماکان بعد از حدودأ ۵دهه که از عمر این شرکت خودروساز ایرانی میگذره همچنان دنبال پسمانده ها و تولیدات از رده خارج شده پژو میباشد و تازه از این قضیه با افتخار یاد میکند!‌ غرورتان کجا رفته؟
ناشناس
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
حتی دنده اتوماتیک هم نیست؟!!...فقط یک پانا بهش خوروندند!!..خیلی خودمون رو دست کم گرفتیم یا مشتری رو ... فرض کردیم!!!
سعید
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
خجالت داره بیست پنج سال پیش فرانسه این اتاق رو ساخته هنوز شما تولید میکنید با افتخار. اگه شما خودرو سازان دنبال منافع شخصی نیستید چرا خودرو بهتر تولید نمیکنید