صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کوچک‌ترین حافظه اس اس دی و بی سیم دنیا تولید شد. این حافظه با طیف گسترده‌ای از وسایل الکترونیکی سازگار است.

به گزارش شهرآرانیوز،  این حافظه ابعادی به اندازه یک کارت اعتباری بانکی دارد و می‌توان از آن برای ذخیره سازی عکس، ویدئو، فایل‌های موسیقی و غیره استفاده کرد. انتقال اطلاعات بین این حافظه و نیز انواع رایانه‌ها، دوربین‌ها و پهپادها به سادگی ممکن است.

ابعاد کوچک این حافظه اس اس دی نقل و انتقال آن را تسهیل می‌کند. این حافظه که توسط شرکت اسکای باکس تولید شده با استاندارد بی سیم وای فای ۶ سازگاری دارد و بزرگترین مدل آن تا ۴ ترابایت گنجایش ذخیره سازی اطلاعات دارد. مدل‌های متنوع این حافظه بی سیم اس اس دی ۵۱۲ گیگابایت، یک ترابایت و دو ترابایت ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات دارند.

حافظه‌های یادشده را می‌توان به سرورهای کلود تبدیل کرد تا بتوان از منزل یا محل کار به داده‌های ذخیره شده بر روی آن دسترسی پیدا کرد. سرعت نقل و انتقال داده از طریق این حافظه به ۹۰۰ مگابایت در ثانیه می‌رسد. این حافظه چهار برابر سریع‌تر از حافظه‌های اس اس دی ساتا و ۲۰ برابر سریع‌تر از حافظه‌های اچ دی دی است.

اتصال بی سیم این حافظه به چند وسیله به طور همزمان و مشاهده محتوای ذخیره شده بر روی آن نیز ممکن است. اپلیکیشن اسکای باکس نیز مدیریت محتوای ذخیره شده بر روی حافظه مذکور را تسهیل می‌کند. قیمت مدل ۵۱۲ گیگابایتی این حافظه ۹۹ دلار و قیمت مدل ۴ ترابایتی آن با لوازم جانبی ۸۹۵ دلار است.

منبع:نیو اطلس

 

حافظه SSD بر پایه حافظه فلش است که فلش مموری‌ها و مموری کارت‌ها نیز بر همین اساس ساخته می‌شوند. به زبان دیگر حافظه‌های SSD شبیه به فلش مموری‌ها البته در سایز بزرگتر هستند که در کیفیت ساخت و نوع قطعات با هم اختلافاتی دارند.

حافظه SSD رقیبی برای هاردها یا حافظه‌های HDD محسوب می‌شود. زیرا بدلیل مقاومت زیاد و همچنین مصرف برق کمتر و نیز سرعت عملکرد بالا می‌تواند جایگزین خوبی برای این نوع از حافظه‌ها باشد به شرط اینکه قیمت این نوع حافظه هم کمی به صرفه تر شود. اگر هم اکنون شاهد ترجیح کاربران به خرید هارد‌های سخت هستیم به دلیل قیمت بالای حافظه‌های SSD است. SSD برخلاف HDD به طور کامل الکترونیکی می‌باشد و هیچ قسمت متحرک یا مکانیکی در آن وجود ندارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.