صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

انجام سومین عمل نادرجراحی مغز بدون بیهوشی در مشهد

  • کد خبر: ۴۱۱۳
  • ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶
سومین عمل جراحی نادر مغز و اعصاب به روش پیشرفته و بدون بیهوشی و در حالت بیدار در کشور با موفقیت در بیمارستان رضوی مشهد انجام شد.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از صدا و سیما، سرپرست تیم جراحی مغز و اعصاب بیمارستان رضوی مشهد گفت: این جراحی پیشرفته بر روی یک مرد ۴۰ساله مبتلا به ضایعه مغزی صورت گرفت.

دکتر رضا زارع افزود: این نوع جراحی‌ها به منظور کاهش عوارض مغزی در بیماران مبتلا به تومورهای مغزی نزدیک به قسمت‌های حرکتی و تکلم مغز یا افراد دارای تشنج‌های مقاوم به درمان انجام می شود.

وی گفت: عمل جراحی مغز بدون بیهوشی در سطح کشور به ندرت و توسط تیم جراحی بیمارستان رضوی مشهد انجام می شود که با جراحی امروز سومین عمل جراحی مغز بدون بیهوشی و در حالت بیداری بیمار توسط این تیم در مشهد انجام شد.

دکتر زارع افزود: بیهوش نشدن بیماران مبتلا به ضایعات مغزی که ضایعات آنها نزدیک به نقاط حساس مغز مانند قشر حرکتی و تکلم آنهاست مزایای زیادی دارد چرا که بیهوشی افراد طی این نوع جراحی‌ها ممکن است آسیب‌هایی به نقاط دیگر مغز آنها وارد کند.

این پزشک متخصص مغز و اعصاب گفت: جراحی این بیماران در حالت بیداری به آنها کمک می کند که بتوان از فرد درخواست کرد تا حرف بزند یا اندام‌های خود را حرکت دهد و جراح بدین طریق از آسیب ندیدن اندام فرمان‌دهنده حرکت و تکلم در مغز بیمار اطمینان حاصل خواهد کرد.

دکتر زارع افزود: این نوع جراحی در بزرگسالانی که از لحاظ روانی آمادگی داشته باشند و بتوانند استرس خود را کنترل کنند قابل انجام است و در کودکان به دلیل همکاری نکردن قابل انجام نیست.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.