صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: روند ساخت بانک خون استان شتاب بیشتری به خود می گیرد و تا دهه فجر امسال فاز نخست آن شامل مجموعه‌های اداری و مرکز جامع خون گیری به مرحله بهره برداری خواهد رسید.
بنیامین یوسف‌زاده | شهرآرانیوز؛ بالاخره طلسم شکسته شد. ساختمان نیمه کاره بانک خون مشهد که معروفیتی به بلندای خیابان سناباد دارد، دوباره از خواب بیدار شد تا رؤیای انتقال خونی‌ها کم کم به واقعیت نزدیک شود. خبر آغازبه کار مجدد پروژه ساخت بانک خون استان را مدیرکل انتقال این نهاد به شهرآرا داد و ابراز امیدواری کرد که با همراهی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سازمان برنامه و بودجه استان روند ساخت این مجموعه شتاب بیشتری به خود بگیرد و تا دهه فجر امسال فاز نخست آن شامل مجموعه‌های اداری و مرکز جامع خون گیری به مرحله بهره برداری برسد؛ پروژه‌ای که پس از گذشت ۱۱ سال از کلنگ زنی اش، روند اجرای آن بار‌ها و بار‌ها به تعویق افتاد و نهایتا کلنگ آن در هفته دولت دوباره به زمین زده شد.

مجید عبداللهی در حالی امیدوار به افتتاح فاز اول این پروژه در بهمن ماه امسال است که به گفته خودش یک ماه قبل از این زمان (دی ماه امسال) مدت مأموریتش در اداره کل انتقال خون خراسان رضوی به اتمام می‌رسد و در صورت تمدید نشدن این مأموریت باید به خانه اول، یعنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بازگردد.

چشم به راه خیران سلامت

وی با اشاره به وعده و وعید‌های مدیران بودجه‌ای استان برای اختصاص اعتبارات لازم برای اجرای این پروژه اظهار کرد: آغازبه کار دوباره این پروژه با اعتبار ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی که نزد دانشگاه علوم پزشکی است کلید زده شده است و برای بهره برداری از فاز نخست آن به رقمی معادل ۱۰ میلیارد تومان برای امسال نیازمندیم. رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اعلام کرده که نگران تأمین اعتبارات نباشیم و کار را آغاز کنیم. ضمن اینکه با شروع این عملیات، می‌توان از ظرفیت خیران سلامت استان نیز استفاده کرد.

مدیرکل انتقال خون استان با انتقاد از کندی روند احداث ساختمان بانک خون در انتهای خیابان سناباد بیان کرد: بااین حال مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای تسریع در احداث این مجموعه از هیچ کوششی دریغ نکردند و پیگیری‌های لازم برای سرعت بخشیدن به این پروژه در حال انجام است.

برنامه‌های جدید برای ساختمان بانک خون

وی همچنین به اهتمام برای ایجاد تغییرات در کارکرد ساختمان بانک خون سناباد اشاره کرد و گفت: در همین مدت به دنبال طراحی و ساخت بانک سلول‌های بنیادی، بانک مغز استخوان و همچنین راه اندازی پالایشگاه پلاسما در این مجموعه هستم.

۲ ماه قبل بود که مدیرکل انتقال خون استان از وعده ۳۰ میلیارد تومانی وزیر بهداشت برای ادامه روند ساخت و تکمیل بانک خون این استان خبر داد و این موضوع را به نوعی جان گرفتن دوباره یکی از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی شرق کشور دانست؛ موضوعی که به اذعان عبداللهی، مرهون پیگیری‌های مستمر روزنامه شهرآرا در چندماه اخیر بوده است و اگر این پیگیری‌ها و چاپ گزارش‌های مطالبه گرانه از مدیران کشوری و استانی نبود، این پروژه کماکان روی زمین مانده بود.

عبداللهی خردادماه سال گذشته نیز در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه برای اتمام این پروژه نیمه کاره که به دلیل تزریق قطره چکانی منابع، سال‌ها روی زمین مانده است به اعتباری بالغ بر ۳۵ تا ۴۰ میلیارد تومان نیاز است، گفته بود که درخواست و مطالبه فعلی برای بهره برداری از فاز نخست این پروژه تا دهه فجر امسال حدود ۱۰ میلیارد تومان است که امیدواریم مسئول ارشد برنامه و بودجه خراسان رضوی با این رقم موافقت کند.

به گفته او، این رقم صرف راه اندازی مرکز خون گیری و آزمایشگاه بانک خون استان خواهد شد و اتفاقات خوبی را در زمینه دریافت خون سالم از اهداکنندگان و خیران نیک اندیش رقم خواهد زد.

روزنامه شهرآرا از ۲۵ خرداد امسال تاکنون در ۵ گزارش با عناوین «طلسم ۱۱ ساله بانک خون می‌شکند»، «مسئله ۷/۲ میلیاردی»، «خیالتان راحت، ما نمی‌سازیم!»، «وعده میلیادی وزیر برای ساختمان طلسم شده انتقال خون سناباد» و «آغاز دوباره عملیات عمرانی بانک خون سناباد از هفته دولت» به ریز و درشت ماجرای ساختمان انتقال خون و بی مهری‌هایی که طی بیش از یک دهه به آن شده بود پرداخت. ناگفته نماند این روزنامه از همان روزی که کلنگ این پروژه به زمین زده شد، همپای دیگررسانه‌های استان پای کار احداث بانک خون بوده است.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.