صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهروندان با داشتن نرم‌افزار «شهرمن» و حداقل‌شارژ مورد‌نیاز می‌توانند از این دوچرخه‌های اشتراکی استفاده کنند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه «در فاز اول ۱۷۰۰ دوچرخه وارد سامانه اشتراکی خواهد شد»، گفت: شهروندان با داشتن نرم‌افزار «شهرمن» و حداقل‌شارژ مورد‌نیاز می‌توانند از این دوچرخه‌های اشتراکی استفاده کنند.
 
مسعود ریاضی درباره ایستگاه‌های دوچرخه شهروندی مشهد، اظهار کرد: ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی شهروندی در خیابان‌هایی قرار خواهد گرفت که ستون فقرات شهر هستند. وی با بیان اینکه «اولین نیم‌ساعت استفاده از دوچرخه اشتراکی، رایگان است»، افزود: شهروندان می‌توانند به‌وسیله نرم‌افزار شهرمن قفل دوچرخه را بازکرده و از آن استفاده کنند. بعد از استفاده باتوجه به زمان مصرف، مبلغ از کیف پول شهروند در نرم‌افزار شهرمن کسر می‌شود. شهروندان در هرمکانی که کارشان با دوچرخه تمام شود، می‌توانند آن را به ایستگاه‌های مشخص آن منطقه تحویل دهند. رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تأکید کرد: در ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی نسل ۴، اپراتوری برای تحویل دوچرخه وجود ندارد.
 
تنها در سطح شهر رک (دوچرخه‌بند) نصب می‌شود. شهروند بعد از استفاده از دوچرخه آن را در رک می‌گذارد و تگ قفل آن را می‌بندد. برای استفاده مجدد نیز قفل را با نرم‌افزار اسکن کرده و آن را باز می‌کند. ریاضی با بیان اینکه «در طرح قبلی دوچرخه‌های اشتراکی، فرد بعد از پرکردن چندین فرم ثبت‌نام، وثیقه‌های سنگینی را باید ارائه می‌کرد»، افزود: در طرح دوچرخه‌های اشتراکی ۳۰ هزار تومان ودیعه برای ثبت‌نام در نظر گرفته شده و ۲۰ هزارتومان دیگر نیز حق بیمه سالیانه ورزشی است. هر شهروندی که می‌خواهد از دوچرخه اشتراکی استفاده کند، باید بیمه ورزشی داشته باشد.
 
ودیعه و هزینه هربار استفاده از دوچرخه اشتراکی مشهد از سایر شهر‌های ایران کمتر است. وی با اشاره به اینکه «برای هر نیم ساعت استفاده از دوچرخه، ۱۰۰۰ تومان هزینه در نظر گرفته شده است»، تشریح کرد: راه‌اندازی اسکوتر و دوچرخه برقی هنوز قطعی نیست. اسکوتر و دوچرخه برقی ملزوماتی دارد که باید با پلیس راهنمایی و رانندگی هماهنگ شود. در فاز ابتدایی اسکوتر و دوچرخه برقی اشتراکی، حدود ۲۰۰ دستگاه به چرخه اشتراک خواهد آمد. برای هر نیم ساعت استفاده از اسکوتر، ۳ هزار تومان و برای دوچرخه برقی ۴ هزار تومان تعرفه در نظر گرفته شده است. در دوچرخه، اسکوتر و دوچرخه برقی اشتراکی، برای هر ۴ نیم‌ساعت غیررایگان، نیم‌ساعت استفاده رایگان در نظر گرفته شده است.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
زهره
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
عالی
مجید
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
سلام خوبی
الهام عاقلی
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
از حساب من پول زیاد کسر می شه.دیروز برای یک ساعت ۱۹۵۰۰ تومان از من کسر شد.لطفا پیگیری فرمایید.با تشکر
ملیحه حلمی
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
سلام کاش نحوه ازادسازی دوچرخه از اهرم ایستگاه بشکل ویدیو اموزش داده بشه
زهره آراسته
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
عالی
قاسم
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
افتضاح مسخره چرت بدرد نخور آشغال
وحید زهانی
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
لیست ایستگاه ها رو فک کنم خودشونم ندونن
Shahriar
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
سلام ببخشید ساعت های دوازده یک شب هم میشه ازشون استفاده کرده یا نه
تو زمان بندی استفاده در 24 ساعت محدودیتی هست یا نه
احمدی
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
سلام ایستگاه ها و آدرس ها و مسیر های دوچرخه رو قبل از ثبت نام بگذارید ......شاید یکی کلا نزدیک خونش نباشه الکی ثبت نام نکنه .... ممنون
امیر
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
سلام
چطوری میشع دوچرخه عمومی گرفت
باران
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
لطفا لیست ایستگاهها و ادرس ایستگاهها رو بگید ؟
هادی
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
عالی
حسین
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
طرح بسیار بسیار عالی هستش و البته امیدواریم که این طرح ارتقا پیدا کند تا به نقطه ایده ال برسد و بزودی شاهد باشیم که تمام خیابانهای شهر مسیر دوچرخه داشته باشند
مریم
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
چجوری توی برنامه شهر من دوچرخه ثبت نام کنیم ؟ من هر چی گشتم نبود
محمدحسین رضائی
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
سلام ما که شب میخواییم استفاده کنیم چیکارکنیم؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
آدرس ایستگاههای سطح شهر مشهد واس اجاره دوچرخه کجاست؟
ناشناس
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
ایا یک نفر میشود ۲ دوچرخه گرفت
شیما
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
ما که ایفون داریم باید بریم بمیریم اخه
صدف یوسفی
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
سلام وقتتون بخیر
استفاده برای بانوان به چه صورت هست؟