بازار خودروهای شاسیبلند و کراساوور داغترین روزهای خود را سپری میکند، چرا که این دسته بسیار مورد استقبال مشتریان قرار گرفته و از فروش بالاتری نسبت به سایر مدلها برخوردار هستند. با توجه به این موضوع، تقریبا تمامی خودروسازان مطرح دنیا طراحی و تولید مدلهای شاسیبلند را در اولویت قرار داده اند.
به گزارش شهرآرانیوز،گروه پژو سیتروئن (PSA) جزو خودروسازانی است که در سالهای اخیر سعی کرده با اضافه کردن چند مدل شاسیبلند – یا به عبارت بهتر کراساوور – به جمع سبد محصولات، خود را با تحولات بازار هماهنگتر کند. کراساوور کوچک2008 نتیجه این سیاست فرانسویها محسوب میشود.
نسل اول پژو 2008 در سال ۲۰۱۳ به عنوان جانشینی برای نسخه استیشن207معرفی شد. این نسل که به تعداد اندک در کشور ما نیز به فروش رسیده، بر مبنای پلتفرمی مشترک با 208 توسعه یافته بود. سال گذشته با تصمیم پژو این نسل از خطوط تولید خداحافظی کرده و جای خود را به نسل دوم داد.
نسل دوم پژو 2008 چه در نمای بیرونی چه در داخل کابین طراحی جذابتری داشته و با طیف متنوعی از پیشرانههای بنزینی، دیزلی و الکتریکی و همچنین لیستی نسبتا بلند از انواع تجهیزات و آپشنها راهی بازار شده است. به همین خاطر، این نسل از نظر فروش بسیار موفق عمل کرده و در اروپا طرفداران زیادی دارد.
میزان استقبال از پژو 2008 جدید به حدی بالاست که بر اساس گزارش اخیر نشریه اتونیوز (Autonews) پژو مجبور شده شیفت چهارمی را به خطوط تولید این خودرو اضافه کند. این شیفت مشتمل بر ۶۰۰ کارمند بوده و تعداد پرسنل کارخانه را به ۷۵۰۰ نفر افزایش میدهد.
بد نیست بدانید این نسل از پژو 2008 در شهر ویگوی اسپانیا و در کارخانه اختصاصی گروه پژو سیتروئن تولید میشود. این کارخانه در سال ۱۹۵۸ افتتاح شده و ظرفیت تولید سالانه ۴۲۰ هزار دستگاه خودرو را دارد.
شیفت جدید میزان تولید آخر هفته را به ۲۴۰۰ دستگاه افزایش خواهد داد که نصف آن به کراساوور 2008اختصاص دارد. طبق آمار از زمان آغاز عرضه این خودرو در ماه جولای، ۱۹,۷۷۳ دستگاه از آن به فروش رسیده است. این رقم تنها چند صد دستگاه با پرفروشترین محصول پژو یعنی 208 فاصله دارد.
منبع:carscoops