صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخن‌گوی دولت با بیان اینکه دولت برای سال ۱۳۹۹ حق‌العمل فروش هر لیتر بنزین را ۱۲۵۰ ریال و همچنین گازوئیل را ۷۰۰ ریال تعیین کرد، گفت: این افزایش قیمت بر درآمد جایگاه‌داران سوخت تأثیر خواهد داشت، اما به هیچ وجه منجر به افزایش قیمت بنزین و گازوئیل نخواهد شد.
به گزارش شهرآرانیوز، علی ربیعی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت‌دولت درباره مصوبات این هیئت‌ گفت: مدت‌ها بود که جایگاه‌داران درخواست داشتند دریافتی آن‌ها افزایش پیدا کند و از دستمزد خود ناراضی بودند؛ بیش از یک سال انجمن صنفی جایگاه‌داران این مطالبه را داشت.

سخن‌گوی دولت افزود: در جلسه امروز دولت تصویب شد که از ابتدای سال ۹۹ حق‌العمل فروش هر لیتر بنزین را ۱۲۵۰ ریال و همچنین نفت‌گاز را ۷۰۰ ریال تعیین کند این افزایش در درآمد جایگاه‌داران تأثیر خواهد داشت.

وی بیان کرد: نحوه تأمین حق‌العمل سوخت در جایگاه‌ها از محل منابع دولتی است که به هیچ وجه تأثیری بر قیمت بنزین و گازوئیل نخواهد داشت و افزایش قیمت به مصرف‌کننده سوخت تحمیل نمی‌شود و از منابع دولتی و سازمان برنامه و هدفمندی تأمین می‌شود.

انتقال بیش از ۴۰۰۰ هکتار اراضی شرکت کشت و صنعت دام‌پروری مغان به وزارت جهاد کشاورزی

ربیعی افزود: در جلسه امروز دولت همچنین یک درخواست دیرین از عشایر کشور در استان اردبیل و منطقه دشت مغان بررسی و تصویب شد. این موضوع چند سال محل منازعه بود و آن‌ها نگران بودند.

سخن‌گوی دولت اظهار کرد: افرادی به‌صورت عرفی در زمین‌های منطقه دشت مغان کار می‌کردند و زمین‌های آن منطقه، مشمول خصوصی‌سازی شده بود و نگرانی‌هایی داشتند این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی و حقوقی دولت بررسی و نهایی شد.

ربیعی گفت: دولت تصمیم گرفت که ۴۲۶۲ هکتار از اراضی شرکت کشت و صنعت دام‌پروری مغان را از املاک شرکت تفکیک و به وزارت جهاد کشاورزی منتقل کند و از این طریق این اراضی به عشایر و بهره‌برداران عرفی منطقه با همکاری استانداری اردبیل واگذار شود.

وی درباره گاز رایگان گفت: این بحث مطرح شده است، اما هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.