صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

پخش زنده

جام جهانی 2026

صفحات داخلی

بیانیه پاکستان: آغاز فصل تازه همکاری‌های راهبردی در روابط تهران و اسلام‌آباد ترسیم شده است

  • کد خبر: ۴۲۴۸۴۰
  • ۰۲ تير ۱۴۰۵ - ۱۸:۴۸
«شهرآرانیوز - گروه سیاسی»، رئیس‌جمهور پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: دیدار مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با آصف علی زرداری، همتای پاکستانی خود، از عزم 2 کشور برای ورود به مرحله‌ای جدید از همکاری‌های راهبردی حکایت دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، این بیانیه افزود: مسعود پزشکیان در دیدار با آصف علی زرداری درباره روابط دوجانبه، صلح و امنیت منطقه‌ای، توسعه اتصال‌های ترانزیتی، همکاری‌های اقتصادی و سایر موضوعات مورد علاقه مشترک گفت‌و‌گو کرد.

در این بیانیه آمده است: رئیس‌جمهور ایران از نقش سازنده پاکستان در حمایت از روند‌های صلح و گفت‌و‌گو قدردانی کرد و با اشاره به حمایت‌های اسلام‌آباد در مقاطع حساس اخیر، روابط با پاکستان را از اولویت‌های مهم سیاست خارجی تهران دانست. پزشکیان همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و منطقه‌ای تاکید کرد.

زرداری از پزشکیان در اولین سفر رسمی خود به پاکستان پس از تجاوز آمریکا به ایران، استقبال و خاطرنشان کرد: این سفر نشان‌دهنده روابط برادرانه دیرینه میان ۲ کشور و تمایل به ماندن در کنار هم در دوران خوب و بد است.

وی امضای یادداشت تفاهم اسلام‌آباد را به همتای ایرانی خود تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که مذاکرات جاری در سطح فنی به صلح دائمی در منطقه منجر شود.

رئیس‌جمهوری اسلامی پاکستان ضمن تاکید بر حمایت اصولی کشورش از صلح، ثبات، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: اسلام‌آباد همواره از گفت‌و‌گو و دیپلماسی به عنوان موثرترین راهکار برای حل چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی حمایت کرده است.

وی همچنین بر تعهد پاکستان به حفظ وحدت امت اسلام در عین حفظ روابط برادرانه قوی با کشور‌های منطقه خلیج فارس تاکید کرد.

زرداری بار دیگر شهادت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر شهید ایران را تسلیت گفت و تاکید کرد: پاکستان در مراسم تشییع جنازه ایشان شرکت خواهد کرد.

وی در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و برادرانه ۲ کشور، سفر رئیس‌جمهور ایران را نمادی از پیوند‌های عمیق تهران و اسلام‌آباد و اراده مشترک برای همراهی در شرایط دشوار و حساس منطقه دانست.

رئیس‌جمهور پاکستان همچنین با استقبال از امضای تفاهم‌نامه اسلام‌آباد ابراز امیدواری کرد مذاکرات فنی در حال انجام، بتواند به صلحی پایدار و فراگیر در منطقه منجر شود.

وی همچنین از همتای ایرانی خود خواست تا درود گرم خود را به حضرت آیت‌الله سیدمجتبی حسینی خامنه‌ای، رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، ابلاغ کند.

دکتر مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، ظهر امروز، ۲ تیر ماه، در راس هیاتی بلندپایه از مقامات کشورمان برای سفری یک‌روزه وارد اسلام‌آباد شد و در بدو ورود، مورد استقبال رسمی آصف علی زرداری، رئیس‌جمهور پاکستان و شهباز شریف، نخست‌وزیر این کشور، قرار گرفت.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.