صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نوبخت: مجوز استخدام ۱۲ هزار نفر را به وزارت بهداشت دادیم

  • کد خبر: ۴۲۵۰۸
  • ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
رئیس سازمان برنامه و بودجه، با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه مجوز استخدام ۲۲ هزار شرکتی و قراردادی را به وزارت بهداشت داده است، گفت: مجوز استخدام ۱۲ هزار نفر را به وزارت بهداشت دادیم و اکنون ۱۰ هزار نفر دیگر استخدام می‌شوند و اولویت با شرکتی‌ها و قراردادی هاست.
به گزارش شهرآرانیوز،  محمدباقر نوبخت در گفت وگوی ویژه خبری شبکه باران، با اشاره به بحران پیش آمده برای برنج کاران گیلانی، اظهار کرد: شالیکاران طی یک سال مشکلات فراوانی را تحمل می‌کنند تا به فصل برداشت محصول خود برسند، اما باران‌های موسمی مردادماه و شهریورماه موجب خوابیدن و پرآب شدن مزارع شده و به محصول برنج خسارت زده است.

وی با اشاره به ارزیابی میزان خسارات شالیکاران و ابلاغ لازم به دستگاه ها، افزود: دولت همواره در کتار مردم است و در جریان دو سیل گسترده سال گذشته کمک‌های لازم انجام گرفته و بیمه‌ها را موظف کردیم تا ریال آخر خسارت را به شالیکاران پرداخت کنند.

معاون رئیس جمهور، با بیان اینکه خسارت مزارع ناشی از بارش باران ردیف بودجه ندارد، عنوان کرد: از سر جمع ردیف مدیریت بحران، دو درصد برای حوادث پیش بینی نشده و سه درصد برای امر پیشگیری تعلق می‌گیرد.

نوبخت، با اشاره به اهتمام ویژه دولت در توسعه زیرساخت‌های ریلی به ویژه رشت – انزلی – آستارا، گفت: هم اکنون ریلگذاری دوخطه از شمال غربی کشور به سمت تبریز به طول ۱۳۲ کیلومتر در حال اجراست و تکمیل مسیر دوخطه قزوین – زنجان و مسیر همدان – سنندج و مسیر یزد – اقلید و مسیر چابهار – زاهدان پیش می‌رود.

وی تنگنا‌های بودجه‌ای دولت به واسطه تحریم‌ها را موجب تقسیم بندی هزینه کرد در امور جاری و عمرانی دانست و اضافه کرد: امسال در حوزه طرح‌های عمرانی ۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کردیم و طرح‌های دارای اولویت را در دستور کار داریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، تکمیل راه آهن رشت – کاسپین و انزلی را یکی از طرح‌های اولویتدار دولت دانست و تصریح کرد: با قطار کالا‌های دریای خزر را به خلیج فارس می‌بریم و کشور‌های حاشیه دریای خزر این مسیر را برای حمل کالا انتخاب کرده اند.

وی سازمان برنامه و بودجه را یک دستگاه نظارتی دانست که هزینه کرد بودجه جاری و عمرانی را مدیریت می‌کند و یادآور شد: ریلگذاری محور رشت – کاسپین را امروز آغاز کردیم و به زودی مسیر انزلی و آستارا نیز ریلگذاری می‌شود؛ البته محور رشت – کاسپین تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد، اما محور آستارا به زمان بیشتر و تامین مالی از طرف جمهوری آذربایجان نیاز دارد.

نوبخت، از آبگیری دو سد پلرود و شفارود تا پایان دولت خبر داد و تاکید کرد: یکی دیگر از کار‌های مهم دولت تکمیل هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت – قزوین در محدوده رودبار – منجیل است؛ البته این مسیر سراسر تونل و پل بوده و ۴۰۰ میلیارد تومان برای اتمام کار با دو پیمانکار در نظر گرفتیم.

معاون رئیس جمهور، با اشاره به آمادگی دولت برای تخصیص اعتبارات لازم احیای تالاب انزلی، خاطرنشان کرد: با وجود همه سختی‌های اعتباری و به جهت اهمیت موضوع تالاب بین المللی انزلی، اعتبارات لازم پرداخت می‌شود. البته کلیه پروژه‌ها با نظارت دستگاه استانی و سازمان حفاظت محیط زیست اجرایی خواهد شد و در صورت وجود اختلاف، سازمان برنامه و بودجه توسعه را در کنار مباحث زیست محیطی می‌بیند.

وی به بهره برداری همزمان از دو بیمارستان تالش و لنگرود اشاره کرد و گفت: به زودی برای احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت اقدام می‌کنیم تا مشکل بیمارستان‌های قدیمی رفع شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، با اشاره به زحمات کادر درمان به ویژه از اسفندماه سال گذشته تاکنون، یادآور شد: با وجود تحریم‌ها و تورم ناشی از نبود ارز، حقوق کارمندان را در اسفندماه ۵۰ درصد و در فروردین ماه ۱۵ درصد افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه ۳۶۰۰ میلیارد تومان به عنوان فوق العاده ویژه کادر درمان بین استان‌های درگیر کرونا در اسفندماه توزیع کردیم، یادآور شد: کلیه حقوق‌های کادر درمان سر وقت پرداخت می‌شود، اما شاهد تاخیر در پرداخت کارانه‌ها بودیم، زیرا کارانه از محل درآمد‌های اختصاصی بیمارستان‌ها تامین می‌شود و در حال حاضر با مراجعه کم مردم به بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها مواجه هستیم که موجب کاهش درآمد اختصاصی و تاخیر در پرداخت کارانه شده است.

نوبخت، با اشاره به پرداخت پاداش ویژه کرونا از طرف دولت به کادر درمان، اضافه کرد: در مرحله اول ۱۰۰۰ میلیارد تومان و در مرحله دوم ۲۰۰۰ میلیارد تومان از طرف دولت برای کارانه‌های معوق تخصیص دادیم و بدهی بیمارستان‌ها از ۱۵ ماه به هفت ماه رسیده است.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه مجوز استخدام ۲۲ هزار شرکتی و قراردادی را به وزارت بهداشت داده است، گفت: به زودی فوق العاده‌های کادر درمان پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، از پرداخت نقدی ۵۷۰۰ میلیارد تومانی پاداش فرهنگیان خبر داد و خاطرنشان کرد: مطالبات گندم کاران نیز پرداخت ده و حدود شش درصد باقی مانده است. همچنین از اول مهرماه امسال همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام می‌شود.

نوبخت، با اشاره به نوسانات بازار سرمایه طی ماه‌های اخیر، یادآور شد: برای اینکه نوسانات بازار سرمایه تاثیرگذار نباشد، صندوق ثبات ساز را با یک درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی راه اندازی کردیم و خوشبختانه وزارت امور اقتصادی و دارایی بر بازار سرمایه کنترل دارد.

وی با بیان اینکه یک ریال بدهکار ایثارگران نیستیم، عنوان کرد: با همکاری بنیاد مسکن و کمیته امداد و بهزیستی ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن محرومین را در کشور آغاز و ۵۰ درصد اعتبارات را نقد پرداخت کردیم. همچنین وام‌های پرداخت شده به صورت قرض الحسنه خواهد بود و دولت سود این وام‌ها را پرداخت می‌کند. خوشبختانه تاکنون کلید ۳۰ هزار واحد مسکونی تحویل مردم شده و امروز ساخت ۲۰۰۰ واحد را در گیلان آغاز کردیم و یکساله تکمیل می‌شود.

معاون رئیس جمهور، ایجاد اشتغال را از دیگر برنامه‌های دولت در کنار توسعه و عمران زیربنا‌ها دانست و متذکر شد: در راستای جهش تولید، ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای ۹۲ طرح اشتغالزایی اختصاص دادیم و ۴۷۰۰ جوان گیلانی مشغول خواهند شد.
 
 
منبع:ایسنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.