به گزارش شهرآرانیوز؛ دکتر «صدیقه طهرانچی»، فوق تخصص نوزادان، پایش که به کربلا رسیده، قبل از اینکه قدم به آن حرمهای نورانی بگذارد و با زیارت و دعا و اشک، دلی سبک کند، فرصت را غنیمت شمرده برای حرف زدن با مادران باردار و بلکه با تمام زنان و دختران هموطنش.
حق هم دارد. برای گفتن از زیبایی و لوازم و ملزوماتش، چه جایی بهتر از حرم قمر العشیره، ماه بنیهاشم، ابوالفضل العباس (ع)؟
اینطور است که در ورودی حرم ابوالفضل العباس (ع) میایستد و قبل از اذن ورود، رو به دوربین، خطاب به مادران باردار سرزمینش میگوید: «مامانای ایرانی عزیز، قوی، زیبا! میخوام یک دقیقه با خودمون فکر کنیم که چی شد که ما زیبایی و ارزش خودمون رو توی تکههایی که بکاریم روی ناخنهامون و ژلیش کنیم، دیدیم؟
نمیگم زیباتر نیست. منم گاهی وقتها به نظرم زیباتر میاد. ولی به چه قیمتی؟
اصلا عفونت و قارچ و آلرژی contact dermatitis که میاره برای اطراف ناخن شما و تاثیر داره روی بچه شما مخصوصا نوزاد شما، اصلا حرفش رو نمیزنم.
اما تغییر دیانای (DNA) رو میخوای چه کار کنی؟ تغییر دیانای شما که در اثر تکرار این کار [ایجاد میشه]، مخصوصا اون UV که حالت ژلیش زیرش خشک میشه و تبدیل میشه به سرطان پوست. TPO رو میخوای چه کار کنی؟ یک مادهای که باعث عقیمی بچه شما میشه. چون شما با ناخنت کاملا با بچه مرتبط هستی. این رو میخوای چه کار کنی؟»
خانم دکتر حالا که مختصر و مفید از آن زیبایی دردسرساز گفته، میرود سراغ یک پیشنهاد ویژه و یک دعوت خاص و میگوید: «ماه محرمه. از شما مامانای عزیز دعوت میکنم بیاید یک دوره بدون ناخن رو امتحان کنید. ناخنهای کاشته رو ریموو کنید.
هرکس افتخار بده و دعوت من رو بپذیره، اگر اسمش رو برای من بفرسته، اینجا در کربلا به طور خاص نایب الزیارهش خواهم بود و به اسمش به امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) سلام میدم. امتحان کنه و ببینه چه برکتی در زندگیش جاری میشه، وقتی که به حرمت ماه محرم این کار رو انجام بده» ...