صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عذرخواهی از مردم برای وضعیت اتوبوس های فرسوده

  • کد خبر: ۴۴۵۸
  • ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۶
عضو شورای شهر در جریان بررسی لایحه تفریغ بودجه اتوبوس رانی مطرح کرد

دیگر مصوبه تفریغ بودجه مربوط به سازمان اتوبوسرانی بود که پس از طرح نظرات موافق و مخالف به تصویب رسید. در جریان بررسی تفریغ بودجه این سازمان، شهناز رمارم، عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد، با طرح سؤالی گفت: یکی از دغدغه ها و گلایه هایی که شهروندان مشهدی مطرح کردند در رابطه با وضعیت کولر و تهویه اتوبوس ها است. در تابستان امسال و در روزهای اوج گرما مردم بارها در مورد کیفیت تهویه و کولر اتوبوس ها گله هایی مطرح کردند. هر چند با فروکش کردن گرما این گلایه کمتر شده، اما در آستانه فصل سرما، توجه به سیستم گرمایشی اتوبوس ها ضرورت دارد و بهتر است مسئولان سازمان اتوبوسرانی مشهد توضیحاتی در مورد رفع این شکایت مردمی ارائه دهند.


بازسازی 300اتوبوس تا بهمن
معاون اداری مالی سازمان اتوبوسرانی مشهد در پاسخ به این سؤال گفت: با مساعدت بودجه ای که شهرداری مشهد نسبت به سازمان اتوبوسرانی انجام داد، کار بازسازی تعدادی از اتوبوس های فعال این ناوگان در دستورکار قرار گرفته است. در این راستا مقرر شد سازمان اتوبوسرانی کار بازسازی ۳۰۰دستگاه اتوبوس فرسوده و تجهیز آن ها به سامانه سرمایشی را در دستورکار قرار دهد. سهیل امین الشریعه در ادامه به مشکلات تامین قطعات ناوگان اتوبوسرانی اشاره کرد و گفت: با این حال تمام تلاش مان را خواهیم کرد که بتوانیم تا بهمن ماه این تعداد اتوبوس را به سیستم کولر تجهیز کنیم. علاوه بر تجهیز کولر، بازسازی بدنه و موتوری نیز در این اتوبوس ها صورت می گیرد.
وی در پاسخ به دیگر سؤال رمارم مبنی بر اینکه با این تعداد اتوبوس که به کولر تجهیز می شود، آیا می توان مدعی بود که دیگر هیچ اتوبوسی بدون کولر در مشهد نداریم، گفت: با این بازسازی در حوزه اتوبوس های سازمانی، دیگر اتوبوسی بدون کولر نداریم، اما در بخش خصوصی همچنان اتوبوس هایی که فاقد کولر باشند تردد خواهند کرد.
در ادامه شهناز رمارم، عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد، گفت: با توجه به شرایط کنونی اتوبوس ها و اینکه مردم مشهد مجبورند مدت زیادی در انتظار رسیدن اتوبوس باشند، از مردم برای تأخیر اتوبوس ها و معطلی شهروندان عذرخواهی می کنیم. البته همانطور که اشاره شد، مشکلات مربوط به خرید اتوبوس و تحریم های کشور است و ارتباطی به کم کاری شورا و مدیریت شهری ندارد. این شرایط ناخواسته بوده و امیدواریم بتوانم با تدابیری که صورت می گیرد گام هایی برای رفع این مشکلات برداریم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.