صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اکنون بیشترین جرائم با سهم ۶۸ درصد مربوط به برداشت‌های غیرمجاز بانکی و کلاهبرداری‌های اقتصادی است که متأسفانه بالاترین رقم جرائم سایبری را به خود اختصاص داده است.

طنین همتی|شهرآرانیوز، بسیاری از عملیات بانکی مختلف، از کمترین خریدها تا بیشترین آن‌ها از طریق کارت بانکی انجام می‌شود. اما سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی نیز با افزایش استفاده از کارت‌های اعتباری افزایش یافته است. پیش از این تصور می‌شد که فقط خرید اینترنتی است که می‌تواند مشکل‌ساز شود، اما اکنون در دنیای واقعی هم، برای خرید حتی از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان یا استفاده از عابربانک باید نگران بود.

دستگاه اسکیمر چیست؟

اگر بخواهیم در یک جمله دستگاه اسکیمر را تشریح کنیم، می‌توان این‌گونه گفت: دستگاه اسکیمر توانایی کپی‌کردن اطلاعات کارت‌های اعتباری بانکی را دارد و در کنار دستگاه کارت‌خوان و عابربانک‌ها نصب می‌شود.


سارقان برای اینکه این سرقت را انجام دهند، بخش جدیدی به عابربانک متصل می‌کنند که از نظر ظاهری با شکل اصلی کمی تفاوت دارد. این قطعه در قسمت ورود کارت نصب می‌شود. در اینجا سؤال مطرح است که این قطعه چه کمکی به سارقان می‌کند؟ سارقان به وسیله این قطعه می‌توانند شماره کارت افراد را در دسترس داشته باشند، زیرا این اطلاعات در قطعه ذخیره می‌شود. شاید به خودتان بگویید داشتن یک شماره کارت که نمی‌تواند بدون داشتن رمز برای سارقان مفید باشد.


به‌گفته رئیس ‌پلیس فتای غرب مشهد، تنها راهکار این است که به فروشنده‌ها اعتماد نکنیم و اگر کارت بانکی را در اختیار فروشنده قرار دادیم، رمز را خودمان وارد و سعی کنیم رمز، ترکیبی از اعدادی باشد که رند نباشد و در صورت امکان در آن صفر نداشته باشد و در هیچ شرایطی به فروشنده اعتماد نشود. توصیه مهم‌تر اینکه مردم، حساب‌های اصلی‌شان را به یک کارت متصل نکنند و حسابی که به‌عنوان پس‌انداز و کارت بانکی اصلی است، رمز اینترنتی نداشته باشد.

به‌گفته نانی فرایند شکایت از مجرم طول می‌کشد، پس بهترین راه این است که از ابتدا کنترل کنیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.