صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فرونشست باند توقفگاهی هواپیما در مشهد

  • کد خبر: ۴۵۷۲
  • ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: بخشی از توقفگاه هواپیما‌ها موسوم به «اپرون فرودگاه» به میزان اندک نشست داشته که در حال بازسازی است.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از ایرنا، محمدباقر قاسم زاده در واکنش به برخی اظهار نظر‌ها مبنی بر فرونشست سطح باند فرودگاه مشهد گفت: چنین ادعایی به هیچوجه صحت ندارد و تنها بخشی از توقفگاه هواپیما‌ها موسوم به "اپرون فرودگاه" به میزان اندک نشست داشته که در حال بازسازی است..
وی افزود: نشست اپرون فرودگاه نیز مربوط به سال‌ها پیش و رخدادی است که امکان وقوع آن در هر منطقه‌ای ممکن است.
"اپرون" بخشی از فرودگاه است که عملیات سوار و پیاده کردن مسافران، بارگیری، تخلیه بار و محموله‌های پستی، سوختگیری هواپیماها، توقف و تعمیر و نگهداری آن‌ها در این بخش مطابق مقرراتی خاص صورت می‌گیرد
وی در ادامه به راه اندازی پرواز مشهد- باکو خبر اشاره و بیان کرد: طی نشستی با نمایندگان "شرکت هواپیمایی جمهوری آذربایجان" مقرر شد از بیست و هشتمین روز مهر ماه آتی مصادف با ۲۰ اکتبر سال میلادی عملیات پروازی در این مسیر هوایی آغاز شده و در قالب آن هر هفته‌ای دو پرواز صورت گیرد.
مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: با برقراری این مسیر هوایی همچنین چرخه پروازی خوبی برای سفر هوایی شهروندان خراسانی به مقصد شهر‌هایی نظیر بغداد، نجف و نیز کشور‌های اروپایی ایجاد می‌شود.
وی افزود: پرواز مشهد- باکو پیش از این به مدت چند ماه انجام می‌شد، اما بنا به دلایلی از سوی جمهوری آذربایجان متوقف شده بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی دهم شهریور ماه جاری در جریان نشست هیات نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در محل اتاق بازرگانی این شهر با اشاره به تبعات اضافه برداشت از آبخوان‌های زیرزمین استان گفته بود: دشت مشهد ۲۵ سانتیمتر و دشت نیشابور ۲۸ سانتیمتر فرونشست دارند به طوری که سطوح بحرانی را پشت سر گذاشته اند.
محمد علایی افزود: این اتفاق به ایجاد شکاف در سطح زمین منجر شده و مسیر‌های ارتباطی را نابود می‌کند. همین حالا باند اصلی فرودگاه مشهد در حال فرونشست است. این پدیده مخرب طبیعی به خود شهر مشهد نیز رسیده به طوری که در محدوده قاسم آباد و پل قائم (عج) این کلانشهر نشانه‌هایی از آن مشاهده می‌شود.
امروز با هدف خدمات رسانی بیشتر و مطلوبتر طرح‌های عمرانی و توسعه شامل پارکینگ طبقاتی، ورزشگاه چندمنظوره، سامانه سیمیلاتور (شبیه ساز دود و حرارت)، استخر ذخیره آب واحد آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما‌ها با هزینه ۲۷۰ میلیارد ریال طی مراسمی در فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.
فرودگاه مشهد روزانه محل رفت و آمد ۴۰ هزار مسافر و مراجعه کننده است. این فرودگاه ۵۴۰ هکتاری پس از فرودگاه مهرآباد تهران، دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرت‌ها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شود.
فعالیت این فرودگاه بین المللی سال ۱۳۳۰ آغاز شد. سال ۱۳۵۷ نیز اپرون، پایانه جدید، برج مراقبت پرواز و ساختمان‌های جانبی فرودگاه مشهد بصورت ناقص مورد بهره برداری قرار گرفت و به علت شرای خاص ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و انحلال شرکت پیمانکار مراحل تکمیل آن تا بعد از انقلاب ادامه یافت. پس از انقلاب نیز فرودگاه مشهد وارد مرحله جدیدی از فعالیت خود شده و با پایان جنگ تحمیلی و آغاز سازندگی، فرودگاه مشهد مزین به نام شهید هاشمی نژاد شد.
هم اکنون فرودگاه مشهد در جنوب این کلانشهر دارای دو باند نشست و برخواست برای همه تمامی انواع هواپیما‌های مسافربری و باربری می‌باشد. مساحت باندها، اپرون و تاکسی وی‌های فرودگاه مشهد ۸۶۷ هزار مترمربع است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.