صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون برق وزیر نیرو گفت: هزینه ناشی از صفر کردن قبوض مشترکان در طرح امید را از محل کاهش هزینه‌های غیرضروری سرمایه‌گذاری برای افزایش تولید برق تأمین می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق، درباره محل تأمین هزینه‌های طرح برق امید گفت: حدود ۸ میلیون مشترکی که شامل این طرح می‌شوند کم‌مصرف هستند و مصرف چندانی ندارند. طبق بررسی‌های انجام شده قصد داریم هزینه‌های صفرکردن این قبوض مشترکان را از محل کاهش هزینه‌های غیرضروری سرمایه‌گذاری برای افزایش تولید برق تأمین کنیم.

 

وی ادامه داد: اگر سرمایه‌گذاری غیرضروری برای افزایش تولید برق برای پوشش افزایش مصرف غیرضروری را نداشته باشیم، می‌توانیم هزینه‌های این طرح را تأمین کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: فرصت شش‌ماهه‌ای را به مشترکان پرمصرف داده‌ایم تا با مدیریت مصرف خود در الگوی استاندارد مصرف قرار بگیرند، در غیر این صورت تعرفه قبض پرمصرف‌ها ۱۰درصد افزایش می‌یابد. البته تمرکز ما بر کاهش هزینه سرمایه‌گذاری‌های غیرضروری است.

 

طرح برق امید با هدف تشویق مشترکان به مدیریت مصرف برق خود و قرارگرفتن در دامنه مصرف استاندارد که منجر به صفرشدن قبض برق حدود ۸میلیون مشترک در کشور می‌شود، از ابتدای آبان‌ماه امسال کلید می‌خورد. البته به‌گفته وزیر نیرو اثرات این طرح با گذر زمان بیشتر مشخص می‌شود.

 

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.