صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: به‌زودی تخم‌مرغ با نرخ مصوب با هدف تنظیم بازار این محصول در استان توزیع می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدمهدی یعقوب زاده افزود: طبق هماهنگی انجام شده با اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان، تخم مرغ به قیمت هر کیلوگرم ۱۴۵ هزار ریال و با تعیین محل عرضه از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه روزانه ۳۵۰ تن تخم مرغ در این استان تولید می‌شود که ۲۰۰ تن آن مصرف داخلی است، ادامه داد: ۱۵۰ تن از این میزان به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

 

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این استان مشکلی در زمینه تأمین و تولید تخم مرغ ندارد و به هیچ وجه دچار کسری در این بخش نیستیم.

 

وی با بیان اینکه طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی، دان و نهاده مورد نیاز مرغداران به‌صورت ۱۰۰ درصد از ابتدای آذر‌ماه تأمین می‌شود، افزود: به این ترتیب عرضه تخم مرغ تولیدی در این بخش باید به نرخ مصوب انجام شود و خارج از این نرخ تخلف محسوب می‌شود، زیرا دولت نهاده را به قیمت یارانه‌ای و حمایتی به مرغداران عرضه می‌کند.

 

یعقوب زاده ادامه داد: دو هزار و ۹۲۰ واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت تولید ۱۰ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۷۳۸ قطعه و ۶ واحد جوجه‌کشی با ظرفیت پنج میلیون و ۲۸۶ هزار قطعه در هر دوره در خراسان رضوی فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.