صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کاهش ۱۰ هزار تومانی نرخ گوشت گوسفندی

  • کد خبر: ۵۲۰۸۲
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
  • ۱
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی مشهد گفت: قیمت گوشت گوسفندی در هفته‌های گذشته روند نزولی داشته و حدود ۱۰هزار کم شده است.
طنین همتی|شهرآرانیوز، باقری، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی مشهد، درباره وضعیت بازار گوشت در مشهد اظهار کرد: خوشبختانه در قیمت گوشت روند نزولی داشتیم. تنها محصولی که اکنون قیمت آن تحت کنترل است گوشت قرمز است.

وی افزود: در توزیع گوشت در بازار کبود نداریم، چون بازار براساس عرضه و تقاضاست و اکنون روز‌های آرامی را تجربه می‌کند، اما باتوجه‌به اینکه نهاده‌های دامی گران است، دامداران ما متضرر هستند که امیدواریم به‌زودی مشکل دامداران هم حل شود و انگیزه تولید داشته باشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز در ادامه با بیان اینکه قیمت گوشت گوسفندی در هفته‌های گذشته روند نزولی داشته و حدود ۱۰هزار کم شده استگفت: ما هر روز قیمت‌ها را به اعضای صنف و واحد‌های نظارتی اعلام می‌کنیم و بازار به‌طور کامل رصد می‌شود تا گران‌فروشی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه این اتحادیه ۳ گروه بازرسی دارد که هر روز از اصناف بازرسی می‌کنند، افزود: واحد‌های صنفی حتی کمتر از مبلغ آن ۸ درصد سود مجاز گوشت می‌فروشند. علاوه بر اینکه نرخ گوشت را روزانه اعلام می‌کنیم، برای استانداردسازی گوشت هم اقدام کردیم. در نتیجه حتی مبلغ برش گوشت هم مشخص است و واحد‌ها از آن مبلغ بیشتر اجازه فروش ندارند. اگر هم واحدی به‌نحوی گران‌فروشی کند، به تعزیرات معرفی خواهد شد.

باقری درباره کنترل کیفیت گوشت در سوپرگوشت‌های شهر اظهار کرد: ما سوپرگوشت ستاره‌دار داریم که معرفی هم شده‌اند. شهروندان ما هم آگاه هستند که از کجا خرید کنند و اگر هم هرگونه بی‌کیفیتی در محصول و گران‌فروشی مشاهده کردند، با شماره ۳۳۴۱۷۶۳۶ و ۳۳۴۲۳۰۲۰ تماس بگیرند و گزارش دهند تا بازرس‌های ما در شهر به واحد مربوط مراجعه و موضوع را بررسی کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز مشهد در ادامه تأکید کرد: حدود ۸۵۰ واحد صنفی مجاز با پروانه کسب در شهر داریم و ۳۵۰ واحد صنفی هم درحال دریافت پروانه کسب هستند. همچنین حدود ۱۰۰ کارگاه تهیه و توزیع گوشت هم در مشهد فعالیت می‌کنند.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
امیر
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
گوشت از همچی ارزاتر شده الان دیگه از جلومون شکار هم رد بشه نمیزنیم بابا صد گرم گوشت میشه ده هزار تومان کباب میکنیم و میخوریم ارزونتر از هر غذایی ک فکرش را بکنی هست فقط خدا کنه حلال باشه چون برا تولید صد گرم گوشت دامدار سیزده تا چهارده هزار تومان هزینه کرده