صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دامپزشکی خراسان رضوی نسبت به شیوع خطر بیماری تب برفکی در این استان که هم اکنون در مناطق غربی و مرکزی کشور انتشار یافته است هشدار داد.
به گزارش شهرآرانیوز، دامپزشکی خراسان رضوی روز سه شنبه به نقل از معاون سلامت این نهاد اعلام کرد: به علت شیوع بیماری تب برفکی با سویه جدید در استان‌های غربی و مرکزی کشور و احتمال بروز بیماری در استان به تمامی دامداران توصیه می‌شود تا ضمن رعایت نکات بهدشتی و شرایط امنیت زیستی، نسبت به واکسیناسیون منظم علیه بیماری تب برفکی در واحد‌های دامداری خود اقدام کنند.

دکتر محمد رشتی باف افزود: طبق اطلاع رسیده از استان‌های غربی و مرکزی و شمال غربی کشور، سویه جدیدی از سروتیپ A در بعضی از گاوداری‌ها و پرواربندی‌هایی که سابقه مناسبی از واکسیناسیون منظم و مرتب تب برفکی در آن‌ها ثبت نشده است شایع شده و رخداد‌هایی با تلفات به نسبت بالا ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: این سویه تمایل زیادی به عضله قلب داشته و توانسته درصد قابل توجهی تلفات در گوساله‌های پروار شده با عمر بیش از یک سال ایجاد کند.

او به تمام اتحادیه‌ها و دامداران توصیه کرد در واحد‌های دامداری خود شرایط امنیت زیستی و انجام واکسیناسیون منظم را مد نظر قرار دهند.

۱۰ درصد جمعیت دامی کشور به ظرفیت بیش از هشت میلیون راس دام سبک و سنگین در خراسان رضوی است و سالانه ۷۶ هزار تن گوشت قرمز، ۱۵۳ هزار تن گوشت سفید و ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ در این استان تولید می‌شود.
 
 
منبع:ایرنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.