صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

یک کشته و ۱۴ زخمی در ۲ نزاع مسلحانه

  • کد خبر: ۵۶۳۷
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۳

سهیل دیبا - زهر چشم گرفتن، رفع اختلافات کهنه، عصبانیت و یا هر علت دیگری که تحقیقات پلیسی-جنایی آن را مشخص خواهد کرد، منجر به بروز 2نزاع دسته جمعی مسلحانه در شهرستان های تایباد و فیروزه شد. در پی این جنجال ها یک نفر به ضرب گلوله کشته شد و 14نفر دیگر نیز زخمی شدند که یکی از زخمی ها پلیس بود.
اولین نزاع در پایانه مرزی دوغارون و مقابل چشمان بیگانگان رخ داد. با اعلام موضوع به پلیس و حضور عوامل انتظامی شهرستان تایباد در محل مشخص شد که این نزاع میان 3برادر و چند نفر از کارگران این پایانه رخ داده و این برادران با در دست داشتن اسلحه شکاری به این پایانه یورش برده و به سمت کارگران و دیگر کارکنان در این پایانه شلیک کرده بودند.
علت این نزاع درحالی اختلاف قبلی اعلام شد که 6نفر زخمی شدند و عوامل اورژانس آن ها را به بیمارستان تایباد منتقل کردند و تحت مراقبت های پزشکی قرار دادند.
اما یکی از مصدومان که جوانی بیست وشش ساله بود جان خود را از دست داد و یکی از مصدومان نیز که جوانی بیست وهشت ساله است به علت وخامت وضعش به یکی از بیمارستان های مشهد منتقل شد.
با اعلام مرگ جوان بیست وشش ساله، پلیس شهرستان تایباد با دریافت دستور تخصصی از سوی قاضی باری، دادرس ویژه قتل این شهرستان، طرح مهار را اجرا کردند و 3متهم اصلی را که قصد داشتند با یک خودروی 405متواری شوند، در حوالی تایباد دستگیر و اسلحه شکاری را نیز از آن ها کشف کردند.
به گفته سرهنگ قربانزاده، جانشین فرمانده انتظامی استان، این افراد در اعترافات اولیه خود به مقام قضایی اعلام کردند که روز قبل از نزاع با چند کارگر در این پایانه درگیری لفظی پیدا کرده و به قصد ترساندن این افراد با اسلحه شکاری به آنجا رفته بودند که در پی درگیری دوباره، مجبور به تیراندازی شده اند.


خون ریزی در فیروزه
جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی در ادامه جزئیاتی از یک درگیری دسته جمعی در شهرستان فیروزه را تشریح کرد و از زخمی شدن یکی از مأموران نیروی انتظامی خبر داد.
این نزاع ظهر روز گذشته و چند ساعت پس از نزاع تایباد در روستای معدن از توابع شهرستان فیروزه رخ داد. بررسی علت حادثه نشان داد تشدید اختلاف بین اعضای یک شرکت تعاونی در این روستا منجر به درگیری لفظی و درنهایت اسلحه کشی میان این افراد شده است.
در این نزاع چند نفر با اسلحه شکاری از روی پشت بام های اطراف به سمت اهالی روستا تیراندازی می کنند و پلیس به منظور جلوگیری از این شرارت اقدام به تیراندازی هوایی می کند و به غائله پایان می دهد.
سرهنگ قربانزاده با تقدیر از کمک بسیج به نیروهای انتظامی در رسیدگی به این نزاع گسترده، اعلام کرد: در پی این شرارت مسلحانه 8نفر از اهالی روستا زخمی شدند و یکی از عوامل انتظامی نیز مجروح شد که بلافاصله به بیمارستان نیشابور منتقل شدند. پلیس 30متهم را در این باره دستگیر و 8دستگاه خودرو و 4موتورسیکلت را توقیف کرد. در ادامه نیز 4قبضه اسلحه شکاری و یک اسلحه جنگی از افراد در محل کشف شد. با دستور دادستان فیروزه 13نفر از متهمان اصلی پرونده پس از بررسی های اولیه راهی زندان شدند و تحقیقات از سایر متهمان آغاز شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.