صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آویژه‌صنعت پارسا امروز در دیداری معوقه به مصاف تیم رفسنجان می‌رود.
بهنام اخوت | شهرآرانیوز؛ دیدار معوقه هفته ششم لیگ برتر بسکتبال، امروز میان تیم‌های آویژه‌صنعت پارسا مشهد و مس رفسنجان برگزار خواهد شد و تمامی تیم‌های حاضر در گروه «الف» لیگ برتر به ۱۳ بازی می‌رسند. بر اساس برنامه اعلامی فدراسیون، نماینده مشهد امروز از ساعت ۱۴:۳۰ در تهران به‌مصاف مس رفسنجان خواهد رفت و بعد از این بازی شمار بازی تمامی تیم‌ها برابر می‌شود و هفته آینده دیدار‌های هفته پایانی دور گروهی برای نهایی‌شدن تکلیف جایگاه تیم‌ها مشخص خواهد شد. تمامی ۸ تیم هر ۲ گروه «الف» و «ب» رقابت‌های لیگ برتر به دور پلی‌آف می‌روند و تنها اهمیت جایگاه جدولی تیم‌ها در پایان دور گروهی، رویارویی با حریف آسان یا سخت‌‍‌تر در مرحله پلی‌آف است.

مسی‌ها برای انتقام به میدان می‌آیند

۲ تیم آویژه‌صنعت پارسا و مس رفسنجان در دیدار دور برگشت و در چهارچوب هفته دوازدهم همین چند هفته پیش بود که به‌مصاف یکدیگر رفتند و رقابتی نزدیک و نفس‌گیر را رقم زدند؛ دیدار جذاب و حساسی که دست‌آخر با برتری نزدیک تیم مشهد همراه شد. شاگردان سرجان ایوانوویچ، سرمربی صرب آویژه‌صنعت، در آن بازی توانستند تفاوت را در کوارتر‌های اول و سوم رقم بزنند و با اختلافی که ایجاد کردند، فرصت بازگشت را از مسی‌ها گرفتند. آویژه در آن بازی توانست ۷۰‌بر‌۶۶ بر مس رفسنجان فائق بیاید.
 
فاصله نزدیک امتیازآورترین بازیکن آویژه و مس نیز، نکته دیگری بود که مؤید رقابت میلی‌متری ۲ تیم بود. پونیاوویچ از آویژه ۲۲ امتیاز و شهریان از مس ۲۱‌امتیاز برای تیم‌هایشان به دست آوردند و در ریباند این شهریان بود که با ۱۰ ریباند از صالح فروتنی که ۹ بار ریباند کرده بود، عملکرد بهتری داشت. همه این مسائل نشان می‌دهد که مسی‌های شهر رفسنجان با انگیزه‌های فراوان انتقام، امروز به میدان خواهند آمد.

امتیاز طلایی در راند ماقبل پایانی

اینکه مس امروز برنده آوردگاه دیدار معوقه باشد یا آویژه، شاید از نظر صعود و سقوط تأثیرگذار نباشد؛ اما آنچه اهمیت دارد، جایگاهی است که تیم‌ها در پایان دور گروهی کسب می‌کنند و می‌توانند با آن رتبه به پلی‌آفی آسان‌تر بیندیشند. شاید ایستادن بر پله چهارم یا پنجم جدول برای آویژه و مس تفاوت چندانی نکند، اما اینکه یکی از این ۲ تیم به جایگاه ششم جدول برسد، حائز‌اهمیت است. قرار‌گرفتن در پله ششم شاید در دور پلی‌آف اول حریف سخت‌تری را برای تیم‌ها بطلبد، اما در صورت پیروزی در پلی‌آف اول مسیر ساده‌تری تا فینال خواهند داشت.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.